شیائومی ۱۲T پرو با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی در راه است

اسمارت‌فون موتو X30 پرو به‌زودی در بازار چین عرضه خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این دستگاه نخستین اسمارت‌فون جهان با دوربین 200 مگاپیکسلی به‌شمار خواهد رفت. به‌نظر می‌رسد که طی ماه‌های باقیمانده از سال جاری میلادی شاهد رونمایی اسمارت‌فون‌های مجهز به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی از جانب سایر برندها خواهیم بود. در این میان به‌نظر می‌رسد که شیائومی نیز روی توسعه اسمارت‌فون پرچم‌دار شیائومی 12T پرو با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی کار می‌کند.

یک فعال یوتیوبی با شناسه The Pixel از طریق انتشار یک ویدیو به برخی مشخصات کلیدی اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده شیائومی اشاره نموده و مدعی شده که این گجت مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 خواهد بود. با این‌حال وی به نام دستگاه اشاره نکرده است. بر اساس اعلام یک خبرچین ویتنامی با نام Chun، فعال یوتیوبی در رابطه با اسمارت‌فون شیائومی 12T پرو صحبت کرده است.

با بررسی زیرنویس ترجمه شده خودکار برای ویدیوی یوتیوبی می‌توان دریافت که شیائومی 12T پرو احتمالا تا پایان سال جاری میلادی در بازار ویتنام عرضه خواهد شد. این دستگاه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 بوده و در طیف گوشی‌های پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه طبقه‌بندی می‌شود. بعلاوه این گجت با 8 یا 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

شیائومی 12T پرو مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی خواهد بود. بعلاوه این اسمارت‌فون از یک نمایشگر اولد 120 هرتزی بهره خواهد برد. این پنل بهترین صفحه‌نمایش در رده قیمتی خود محسوب می‌شود. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی مهم‌ترین مشخصه شیائومی 12T پرو به‌شمار رفته و حسگر مورد استفاده در آن احتمالا توسط شرکت سامسونگ تولید خواهد شد. فعال یوتیوبی تاکید می‌کند که این گجت یک پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه به‌شمار خواهد رفت.

تصویر شیائومی 11T پرو

تا موعد معرفی سری شیائومی 12T احتمالا زمان چندان زیادی باقی نمانده است. شیائومی 12T اخیرا در وبسایت کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) رویت شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست با تراشه Dimensity 8100، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی روانه بازار خواهد شد. سایر ویژگی‌های این هندست احتمالا مشابه با شیائومی 12T پرو خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها شیائومی 12T و شیائومی 12T پرو به‌ترتیب با اسامی ردمی K50S و ردمی K50S پرو در بازار چین عرضه خواهند شد.

نوشته شیائومی 12T پرو با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی در راه است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.