شیائومی ۱۳ پرو با یک دوربین ۱۵ میلیون دلاری عرضه می‌شود

دوربین شیائومی 13 پرو

چیزی به فرا رسیدن ماه نوامبر نمانده و این یعنی این که یک ماه یا کمی بیشتر به عرضه گوشی‌های شیائومی 13 نمانده است. با این اوصاف، باید منتظر ده‌ها خبر در خصوص گمانه‌زنی درباره ویژگی‌های پرچم‌داران جدید شرکت چینی باشیم که به همراه رندرهای مختلف از این هندست‌ها منتشر می‌شوند.

امروز شاهد انتشار خبری در مورد ویژگی‌های شیائومی 13 پرو بودیم. این خبر را Yogesh Brar منتشر کرده است که معمولاً اطلاعات قابل اتکایی ارائه می‌کند. براساس این اطلاعات، پرچم‌دار شیائومی یک بار دیگر از همکاری این شرکت با لایکا سود می‌برد.

به عبارت دیگر، در دوربین شیائومی 13 پرو دوباره شاهد استفاده از ترکیب سه‌گانه 50 مگاپیکسلی خواهیم بود. ولی این بار شیائومی 13 پرو از سنسور یک اینچی IMX989 بهره‌مند می‌شود که پیش از این در گوشی شیائومی 12S اولترا به کار رفته بود. گوشی یاد شده به صورت انحصای در بازار چین عرضه شد.

شیائومی با همکاری سونی و سرمایه‌گذاری 15 میلیون دلاری در پی بهبود این سنسور بود. هدف این بود که سنسور مورد نظر نور بیشتری جذب کند، فوکوس سریع‌تری داشته باشد و قابلیت‌های بازه پویا را بهبود بخشد. شرکت چینی پیش از این ادعا کرده بود که این سنسور می‌تواند 76 درصد نور بیشتری از سنسور به کار رفته در آیفون 14 پرو مکس جذب کند.

دیگر مشخصات شیائومی 13 پرو شباهت زیادی به پرچم‌دار حال حاضر شرکت، یعنی شیائومی 12 پرو دارد. صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع LTPO، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و پشتیبانی از شارژ 120 واتی از جمله شباهت‌های دو گوشی خواهند بود که البته با کمی بهبود، می‌توان باتری 4800 میلی‌آمپری را نیز به آن اضافه کرد.

اما تغییر بارز مربوط به پردازنده دستگاه می‌شود؛ جایی که شاهد به کارگیری پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهیم بود. مدل‌های مختلف عرضه شده از 8 یا 12 گیگابایت رم برخوردار خواهند بود و با 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهند شد.

نوشته شیائومی 13 پرو با یک دوربین 15 میلیون دلاری عرضه می‌شود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.