شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی مجدد اپل استورهای شهر لس‌آنجلس آمریکا شد

برای نخستین بار طی ماه‌های گذشته شرکت اپل در حال تعطیل کردن برخی خرده فروشی‌های خود در منطقه لس‌آنجلس است. چنان‌چه از اخبار اخیرا منتشر شده مطلع نیستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی کشورها نظیر ایالات‌متحده و انگلستان در حال افزایش است. شرکت اپل در وبسایت رسمی خود اعلام کرده که فروشگاه‌های منطقه 12 شهر لس‌آنجلس در روزهای جمعه و شنبه موقتا تعطیل هستند. با این‌حال به زمان بازگشایی مجدد این فروشگاه‌ها هیچ اشاره‌ای نشده است. برخی فروشگاه‌های تعطیل شده در مناطق بزرگ خرید در شهر نظیر مرکز The Grove and Beverly، سانتا مونیکا و منطقه گلندیل واقع شده‌اند.

با وجود تشدید شیوع ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا شرکت اپل کماکان تعدادی از فروشگاه‌های خود در مناطقی از این ایالت را باز نگه داشته است. سان‌فرانسیسکو یکی از این مناطق به‌شمار می‌رود. اپل هنوز ناچار به تعطیلی مجدد فروشگاه‌های خود در این منطقه نشده است. مترو شهر لس‌آنجلس اکنون خطرناک‌ترین منطقه برای ابتلا به بیماری کووید 19 در ایالات‌متحده محسوب می‌شود. امروز شرکت اپل اعلام کرد: “ما به‌زودی و به‌طور موقت برخی فروشگاه‌های خود را تعطیل می‌کنیم. اما در حال حاضر مراکز تحویل سفارشات آنلاین کماکان فعال بوده و قرارهای ملاقات Genius Support پیش‌تر تنظیم شده نیز کماکان به قوت سابق معتبر هستند.”

با شیوع مجدد ویروس کرونا در شهر لس‌آنجلس غول کوپرتینویی فرآیند تعطیلی اپل استورهای مستقر در این منطقه را آغاز کرد

امسال دوران دشواری برای اپل استور بوده است. در ماه مه شرکت اپل با اعمال قوانین خاصی برای بازدیدکنندگان و کارمندان اقدام به بازگشایی مجدد فروشگاه‌های اپل استور نمود. در آن زمان اعلام شد که سرویس Genius Bar صرفا به‌صورت فرد به فرد ارائه می‌شود. همچنین اعضای تیم و مشتریان بایستی از ماسک‌های صورت استفاده نموده و به افراد فاقد ماسک نیز این ابزار بهداشتی اهدا می‌شود. همچنین دمای بدن مشتریان هنگام ورود آن‌ها به فروشگاه اندازه‌گیری شده و افراد دچار سرفه یا عطسه نیز بایستی به سوالات مرتبط با حوزه سلامت پاسخ دهند. در طی روز نیز شرکت اپل مجوز نظافت دقیق فروشگاه‌ها با تاکید ویژه بر پاکسازی سطوح، محصولات نمایشگر و مناطق پر تردد را صادر کرد. همچنین بسیاری از اپل استورها کماکان به ارائه خدمات جانبی ادامه می‌دهند.

با شیوع مجدد ویروس کرونا در شهر لس‌آنجلس کمپانی اپل چندین فروشگاه اپل استور خود در این منطقه را تعطیل نموده است

اما در اواخر ماه مه و دقیقا در زمانی که اپل در شرف بازگشایی مجدد تعدادی از فروشگاه‌های خود در ایالات‌متحده قرار داشت؛ اعتراضات به مرگ جرج فلوید در مینیاپولیس منجر به تخریب برخی فروشگاه‌های اپل در بعضی ایالت‌ها شد. به‌عنوان مثال فروشگاه Apple Store Uptown در مینیاپولیس مورد غارت قرار گرفت؛ اما در ادامه بازگشایی شد. مدتی بعد این سناریو مجددا تکرار شد. همچنین پنجره‌های بلند فروشگاه اپل در مرکز Pioneer Place شهر پورتلند تنها 2 روز پس از بازگشایی مجدد از کلیه جوانب دچار شکستگی شد و فروشگاه را برای مدت زمان بیش‌تری بسته نگاه داشت.

با تعطیل شدن مجدد برخی فروشگاه‌های اپل در لس‌آنجلس مشتریان ساکن این منطقه برای خریداری آی‌فون، آی‌پد و سایر دستگاه‌های اپلی بایستی به اپل استور آنلاین مراجعه کنند.

نوشته شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی مجدد اپل استورهای شهر لس‌آنجلس آمریکا شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.