ضرورت ساماندهی افراد نیازمند به شیوه الکترونیکی

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی، از تلاش این کمیسیون برای ایجاد سامانه ای واحد جهت شناسایی افراد نیازمند و تصویب قانونی جامع جهت حمایت از آنها و تمام ایرانیان دارای کد ملی خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ ولی اسماعیلی در مورد ارائه طرح دو فوریتی برای حمایت معیشتی از 5 دهک پایین جامعه که در کمیسیون اقتصادی مطرح شده است، گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در حوزه بهبود معیشت مردم وجود داشته و در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی بوده، این است که بتوانیم به سامانه واحدی برسیم که در آن اسامی افراد نیازمندی که یا تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی هستند یا افراد فاقد شغل یا درآمد ثابت همچون کارگران فصلی ثبت شود.
 
وی  ادامه داد: وجود این سامانه کمک می‌کند در زمان بروز شرایط بحرانی همچون شیوع ویروس کرونا، روند ارائه خدمات به افرادی که نیاز به کمک معیشتی دارند یا اجرای طرح‌‎هایی که جهت کمک به افراد نیازمند مصوب شده، تسریع شود، چرا که در شرایط کنونی یک بی‌نظمی که در این زمینه وجود دارد که رفع آن هم در گروی ساماندهی افراد نیازمند و الکترونیکی کردن روند ارائه خدمات به آنها است.