طرح ابرِ فرهنگ وزارت ارشاد در حوزه فناوری اطلاعات اجرا می‌شود

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از ايجاد طرح جديد براي سهولت دسترسي كاربران در حوزه رسانه‌ها خبر داد و گفت: با همكاريهاي بيشتر با سازمان تنظيم مقررات مي‌توانيم فعاليتهاي بيشتري را در اين زمينه انجام دهيم.
 
مرتضي موسويان در مراسم اعطاي پروانه‌هاي  FCP گفت: رسانه‌ها قابل تغيير هستند و ما هم متناسب با آنها بايد تغيير كنيم و در اين زمينه وزارت ارشاد با آينده پژوهشي توانسته اين تغيير را به روز كند و امروز مي‌بينيم كه تهيه‌كنندگان بازيهاي رايانه‌اي هم به اين نتيجه رسيده‌اند.
 
موسويان افزود: شخصي‌سازي در مخاطبين بايد در كنار گسترش بازار رقابت رسانه‌ها بتواند آنچه را كه يك كاربر در يك رسانه مي‌خواهد برطرف كند و با برطرف كردن اين موارد رضايت كاربر نيز همراه خواهد بود.
 
وي خاطرنشان كرد: اگر به برخي از پروژه‌هاي به روز نگاه كنيم مي‌بينيم مخاطبين بيشتر به سمت رسانه‌هاي آنلاين و اجتماعي رفته‌اند و مطابق اين رفتار حاكميت رسانه‌اي نيز تغيير مي‌كند.
 
رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد عنوان كرد: در حال حاضر نظام خود تنظيمي بيشتر از همه رونق گرفته است، به اين معني كه هر كس به صورت شخصي مواردي را كه مي‌خواهد در رسانه‌هاي آنلاين و شبكه‌هاي اجتماعي تنظيم كند.
 
وي درباره طرحهاي وزارت ارشاد در زمينه ICT گفت: "ابرِ فرهنگ" طرحي است كه محصولات ديجيتال طبق زمان و مكان به خواسته كاربر در اختيار آن قرار مي‌گيرد كه ما تلاش مي‌كنيم همانند وزارت ارتباطات با ساماندهي بسياري از امكانات به امور مهم بيشتر از اين نيز دست پيدا كنيم و اين طرح به زودي اجرا خواهد شد.
 
موسويان در پايان گفت: انتظار داريم همكاري خود را با سازمان تنظيم مقررات افزايش دهيم، مقررات‌گذاري ما به صورتي است كه با دانش بخش خصوصي بتوانيم دسترسي متقاضيان را سهولت ببخشيم.