طرح ساماندهی فضای مجازی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد

 
 
 
بیست و سومین نشست هم افزایی فعالان فضای مجازی پاک به بررسی و تحلیل طرح ساماندهی فضای مجازی اختصاص یافته است.
 
طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی که به تازگی در مجلس اعلام وصول شده با واکنش‌های مختلفی از سوی موافقان و مخالفان همراه شده است.
 
موافقان این طرح معتقدند که با تصویب این طرح شاهد تحول در زمینه کیفیت، قیمت و امنیت اینترنت و به طور کلی ساماندهی فضای مجازی خواهیم بود و مخالفان آن می‌گویند که این طرح دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را محدود می‌کند.
 
طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی که با عنوان ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی نیز شناخته می شود، در قالب ۲۰ ماده به مجلس ارائه شده و به امضای ۴۰ نفر از نمایندگان نیز رسیده است.
 
توسعه فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و به خصوص پیام‌رسان‌ها و وجود خلا قانونی در این حوزه و نیز لزوم حمایت از تولیدات داخلی و صیانت از حقوق کاربرانی که در معرض آسیب و نقض شدید قرار دارند، از جمله دلایل توجیهی ارائه این طرح عنوان شده است.
 
در این راستا بیست‌ و سومین محفل هم افزایی فعالین فضای مجازی پاک که توسط جمعیت توسعه‌گران فضای مجازی پاک (فمپ) برگزار می شود به موضوع بررسی و تحلیل این طرح اختصاص یافته است.
 
این نشست قرار است ساعت ۲۲ شنبه ۱۵ شهریورماه با حضور علی خضریان نماینده مجلس شورای اسلامی و از طراحان طرح ساماندهی فضای مجازی به صورت آنلاین برگزار شود.
 
امکان حضور در این نشست مجازی از طریق Live.famp.ir فراهم است و سوال و پرسش برای عموم شرکت کنندگان آزاد خواهد بود.