طرح مفهومی خودرو شرکت آئودی از قابلیت تغییر شکل تنها با لمس یک دکمه برخوردار است

افراد هنگام انتخاب یک خودرو معمولا بایستی موارد خاصی را مدنظر قرار دهند. به‌عنوان مثال چنان‌چه شما عضو یک خانواده 4 نفره باشید؛ در این‌صورت خریداری یک خودروی کوپه 2 نفره حقیقتا اقدام معقولی به‌نظر نمی‌رسد. با این‌حال شرکت آئودی طرح مفهومی خودرویی موسوم به Skysphere را در نظر گرفته است. این خودرو تنها با لمس یک دکمه قادر به تغییر شکل خود خواهد بود.

البته این موضوع لزوما بدان معنا نیست که خودروی مورد اشاره می‌تواند از حالت 2 سرنشین به مدل جادویی 4 سرنشین تبدیل شود؛ بلکه این اتومبیل به منظور ارائه تجربه‌ای متفاوت به راننده قادر به تغییر شکل خود خواهد بود. بر اساس اعلام آئودی، خودروی Skysphere دارای 2 حالت Sports و Grand Touring است. این خودرو در حالت اسپورت احتمالا از ظاهری مشابه اتومبیل رودستر شرکت تسلا برخوردار خواهد بود؛ اما لمس دکمه مخصوص و انتقال به حالت Grand Touring موجب افزایش 25 سانتی‌متری طول خودرو و مخفی شدن غربیلک فرمان و پدال‌ها خواهد شد.

به گفته آئودی در این‌حالت فرمان و پدال‌ها به یک ناحیه نامرئی منتقل می‌شوند. احساس فضا در خودروی مفهومی، زمینه‌های کاربردی کاملا جدیدی را برای این خودروی کانورتیبل اسپورت ایجاد می‌کند. در عین‌حال خودروی skysphere آئودی با استفاده از سیستم حسگرهای خود قادر به تشخیص مسیر جاده و ترافیک بوده و سرنشینان را با ایمنی کامل به مقصد خواهد رساند.

با این‌حال قبل از آنکه بیش از اندازه هیجان‌زده شوید؛ بایستی به خاطر داشته باشید که در حال حاضر این خودرو صرفا یک طرح مفهومی به‌شمار می‌رود. حداقل در حال حاضر شرکت آئودی برای تولید این خودرو هیچ برنامه‌ای ندارد. اما با افزایش مقبولیت فناوری اتومبیل‌های خودران در آینده احتمالا شاهد عرضه خودروهایی از این‌دست به بازار خواهیم بود.

نوشته طرح مفهومی خودرو شرکت آئودی از قابلیت تغییر شکل تنها با لمس یک دکمه برخوردار است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.