طرح مفهومی گوشی رول شونده خاص موتورولا منتشر شد + ویدیو

به‌نظر می‌رسد که اسمارت‌فون‌های رول شونده نماینده یکی از سبک‌های آینده در طراحی موبایل به‌شمار خواهند رفت. این گجت‌ها ارائه‌دهنده رویکردی جایگزین برای گوشی‌های تاشو هستند. اکنون موتورولا با به نمایش گذاشتن نمونه اولیه گوشی رول شونده خود به این طیف از تولیدکنندگان ملحق شده است.

وبسایت CNET گزارش داده که موتورولا در جریان برگزاری رویداد Lenovo Tech World 2022 از یک گوشی رول شونده رونمایی کرد؛ دستگاهی که با تلاش‌های پیشین کمپانی در این عرصه تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای دارد. به بیان دقیق‌تر، نمایشگر گوشی رول شونده موتورولا برخلاف نمونه‌های اولیه به نمایش گذاشته شده توسط سایر تولیدکنندگان از قسمت جانبی گسترش نیافته و در عوض از سمت بالا توسعه پیدا می‌کند.

ظاهرا این موضوع امکان افزایش اندازه نمایشگر هندست از 5 به 6.5 اینچ را فراهم می‌کند. بعلاوه رابط کاربری گوشی مطابق با اندازه نمایشگر تنظیم خواهد شد. به منظور درک هرچه بهتر موضوع به ویدیوی زیر نگاهی بیندازید.

در رابطه با نسبت ابعاد دقیق نمایشگر نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد؛ اما مشاهده تصویر این هندست، تصویر دستگاه‌های عجیب و غریبی مانند LG Vu با نمایشگر 4:3 را در ذهن تداعی می‌کند. با این وجود رویکرد موتورولا در مقایسه با نمونه‌ اولیه دستگاه‌های رول شونده ال‌جی و اوپو متفاوت به‌نظر می‌رسد. دستگاه‌های پیشین حتی هنگام جمع بودن نمایشگر نیز دارای پنل‌های بزرگی بوده و با بازگشایی صفحه‌نمایش به یک گجت شبه تبلتی تبدیل می‌شدند. در عین‌حال موتورولا از طرح مفهومی رول شونده برای ارائه یک هندست جیبی مناسب استفاده می‌کند. این دستگاه در صورت بازگشایی نمایشگر به یک گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ تبدیل می‌شود. به‌عبارت دیگر این دستگاه مناسب افرادی است که به‌جای یک تبلت، حمل یک گوشی جمع‌وجورتر در جیب خود را ترجیح می‌دهند.

در حال حاضر این دستگاه صرفا در حد یک طرح مفهومی است؛ بنابراین برای تبدیل شدن آن به یک محصول تجاری و واقعی هیچ‌گونه تضمینی وجود ندارد. با این‌حال کارشناسان امیدوارند که شرکت‌های تولیدکننده پیش از عرضه تجاری دستگاه‌های رول شونده، نگرانی‌های مربوط به دوام نمایشگر و موتور محرک را برطرف نمایند.

نوشته طرح مفهومی گوشی رول شونده خاص موتورولا منتشر شد + ویدیو اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.