ظرفیت باتری آی‌فون ۸ و آی‌فون ۸ پلاس مشخص شد

اپل همواره در کنفرانس‌های رونمایی از محصولات خود بیشتر از تجربه کاربری سخن می‌گوید و کمتر به آمار و ارقام می‌پردازد که این مسئله در کنفرانس چند شب پیش این شرکت نیز مشاهده شد و هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص ظرفیت باتری‌های به‌کار رفته در گوشی‌های آی‌فون 8 و آی‌فون 8 پلاس ارائه نشد.

اما به‌تازگی سازمان TENAA که مجوز ورود گجت‌ها به بازار چین را صادر می‌کند، اطلاعات جدیدی را منتشر کرده که در آن، ظرفیت باتری گوشی‌های جدید اپل درج شده است. براساس این اطلاعات، میزان ظرفیت باتری آی‌فون 8 و آی‌فون 8 پلاس در مقایسه با مدل‌های قبلی این شرکت با 8 درصد کاهش، به ترتیب برابر با 1821 و 2675 میلی آمپر عنوان شده است.

این در حالی است که ضخامت بدنه این دو گوشی، با افزایشی 0.2 میلی‌متری همراه بوده و وزن این دو دستگاه نیز به نسبت آی‌فون‌های سال گذشته به ترتیب 20 و 10 گرم افزایش یافته است.

البته ضخامت و وزن یک گوشی تاثیری بر طول عمر باتری ندارند و نقش تعیین‌کننده‌ را چیپ‌ست یک گوشی ایفا می‌کند، اما با توجه به آن‌که دو گوشی موردنظر به پردازنده جدید A11 Bionic مجهز شده‌اند و این پردازنده مبتنی بر فناوری ساخت 10 نانومتری تولید شده است، قطعا این تراشه از مصرف انرژی کمتری بهره می‌برد.

همچنین، تراشه گرافیکی تولید شده توسط مهندسان اپل نیز می‌تواند در مصرف کم انرژی و افزایش طول عمر باتری در این دو گوشی موثر باشد. علاقه‌مندان به محصولات اپل حتما می‌دانند که اپل از پردازنده A10 در آی‌فون‌های سال قبل خود استفاده کرده که با فناوری ساخت 16 نانومتری تولید شده بود.

آی‌فون 8 و آی‌فون 8 پلاس

گفتنی است آی‌فون‌های جدید اپل از فناوری شارژ سریع نیز بهره می‌برند که به لطف این قابلیت، می‌توان شارژ گوشی را ظرف 30 دقیقه به 50 درصد رساند. البته شارژ وایرلس را نیز باید به قابلیت‌های این دو گوشی اضافه کرد که هنوز جزییات مربوط به سرعت شارژ آن منتشر نشده است.

گفتنی است لیست ارائه شده توسط TENAA، اطلاعاتی را در خصوص میزان رم این دو گوشی نیز فاش می‌کند به‌طوری‌که رم آی‌فون 8 برابر با 2 گیگابایت و آی‌فون 8 پلاس برابر با 3 گیگابایت ذکر شده است.

نوشته ظرفیت باتری آی‌فون ۸ و آی‌فون ۸ پلاس مشخص شد اولین بار در پدیدار شد.