عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی تلگرام دستگیر شد

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي از دستگيري عامل هتک حيثيت ونشر اکاذيب در نرم افزار تلگرام خبر داد. 
سرهنگ"سيد غلامرضا حسيني"در تشريح اين خبر گفت:با اعلام شكايت يکي از شهروندان مبني بر هتك حيثيت و نشر اكاذيب عليه وي در شبكه اجتماعي تلگرام و نوشتن مطالب كذب،بلافاصله پس از هماهنگي با مقام قضائي پرونده اي تشکيل شد و بررسي موضوع در دستور كار مأموران پليس فتا اين استان قرار گرفت. 
وي افزود:کارشناسان اين پليس طي يکسري اقدامات فني و تخصصي متهم  را شناسايي و با اخذ مجوز از مقام قضائي وي را دستگير کردند.
 
سرهنگ"حسيني"تصريح کرد:متهم پس از انتقال به پليس فتا در ابتدا منکر هرگونه ارسال پيامک و هتک حيثيت و نشر اكاذيب در شبكه اجتماعي تلگرام شد اما در مواجه با شواهد و مستندات موجود؛ناچار لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبني بر هتک حيثيت شاکي اعتراف کرد.
 
وي خاطر نشان کرد:به افرادي كه در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي اقدام به هتك حيثيت و نشر اكاذيب عليه همديگر مي کنند، هشدار داده مي شود طبق ماده 17 قانوم جرايم رايانه اي با اثبات عمل مجرمانه آنها بايد پاسخگوي قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند. 
 
سرهنگ "حسيني" در پايان از شهروندان خواست،در صورت مشاهده هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir اعلام کنند.