عرضه ایکس باکس وان اس تمام دیجیتال توسط مایکروسافت در اردیبهشت ماه

شایعاتی در ابتدای سال جاری میلادی مبنی‌بر عرضه ایکس باکس وان بدون دیسک توسط مایکروسافت مطرح شد. از آن زمان تاکنون مشخص نبود که نسل بعدی کنسول دیجیتال و بدون دیسک مایکروسافت از نوع ایکس باکس وان خواهد بود یا ایکس باکس وان اس. اما شایعه بعدی که در این رابطه مطرح شد این بود که کنسول جدید و بدون دیسک مایکروسافت از نوع ایکس باکس وان اس خواهد بود و در تاریخ 7 مه 2019 (17 اردیبهشت 1398) عرضه می‌شود.

اما به نظر می‌رسد که تمامی شایعات در مورد این محصول حقیقت دارند، چرا که مایکروسافت رسما اعلام کرد که نسل جدید ایکس باکس وان اس را در ماه مه عرضه خواهد کرد. قیمت این کنسول نیز توسط مایکروسافت 250 دلار اعلام شده است. تمامی مشخصات فنی ایکس باکس وان اس جدید با نسل قبلی آن مشابه بوده و تنها تفاوت آن، عدم وجود درایو دیسک خواهد بود.

سخت‌افزار این کنسول همانند برادر بزرگ‌تر خود است و این کنسول مجهز به یک هارد دیسک 1 ترابایتی خواهد بود. نکته قابل توجه در مورد عدم پشتیبانی از دیسک نوری این است که گیمرها تمامی بازی‌های خود را باید به صورت آنلاین خریداری کنند.

جف گاتیس مدیر‌کل بازاریابی دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مایکروسافت درباره عرضه این نوع از کنسول گفت: “ما از ایکس باکس وان اس تمام دیجیتالی به عنوان یک گزینه برای مخاطبانی که قصد استفاده از نسخه دیجیتال بازی‌ها را دارند، رونمایی کرده‌ایم. ما قصد نداریم تا مشتریان خود را به استفاده از این کنسول اجبار کنیم. عرضه این کنسول در رابطه با پاسخگویی به نیاز‌های مشتریانی بوده است که استفاده از رسانه‌ها و بازی‌های دیجیتال را به رسانه‌‌های فیزیکی ترجیح می‌دهند. این کنسول در واقع یک نسخه با‌ارزش و جدید از نسخه پایه خود، یعنی ایکس باکس وان به شمار می‌آید.”

قیمت این کنسول نسبت به ایکس باکس وان اس قبلی، 50 دلار ارزان‌تر است و شما با خرید این کنسول قادر خواهید بود تا صرفه‌جویی را که در خرید این کنسول انجام داده‌اید، صرف خرید نسخه دیجیتالی بازی‌ها کنید.

نوشته عرضه ایکس باکس وان اس تمام دیجیتال توسط مایکروسافت در اردیبهشت ماه اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.