عرضه باریکترین لپ‌تاپ جهان با ضخامت ۱۰ میلیمتر

رایانه همراه جدید ایسوس موسوم به ZenBook Flip S به عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان معرفی شد. این لپ‌تاپ که در نمایشگاه کامپیوتکس تایپه در معرض دید عموم قرار گرفت و کوچک‌تر شدن اندازه باتری مهم‌ترین عامل در کاهش ضخامت دستگاه بود.

 

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)  لپ‌تاپ ZenBook Flip S ایسوس تنها 10.9 میلیمتر ضخامت دارد و این رکورد تاکنون در جهان ثبت نشده است. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است این رایانه شخصی قابل حمل از اواخر سال جاری میلادی با قیمت 1099 دلار وارد بازار شود و البته، ضخامت مهم‌ترین رقبای آن به قرار زیر اعلام شده است:

-         لپ‌تاپ MacBook Air اپل: ضخامت 17 میلیمتر

-        لپ‌تاپ Macbook اپل: ضخامت 13.1 میلیمتر

-        لپ‌تاپ ZenBook Flip S اپل: ضخامت 10.9 میلیمتر

وزن این لپ‌تاپ حدود یک کیلوگرم است و از این رو می‌توان آن را از HP Spectre x360 و MacBook Air اپل هم سبک‌تر دانست. برای این لپ‌تاپ پیشرفته از پردازنده Corei7-7500U اینتل و حافظه جامد استفاده شده است.

این محصول مانند دیگر لپ‌تاپ‌ها با قابلیت تبدیل شدن به تبلت امکان جدا شدن صفحه‌کلید را برای کاربر فراهم می‌کند و نمایشگر لمسی آن می‌تواند تصاویر را با کیفیت 4 هزار پیکسل به نمایش بگذارد. برای این محصول قابلیت پشتیبانی از Windows Ink و قلم هوشمند Asus Pen هم در نظر گرفته شده  و روی نمایشگر آن از لایه محافظه Gorilla Glass استفاده شده است.