عرضه ویندوز سرور ۲۰۱۹ دوباره آغاز شد

شرکت مایکروسافت پس از انتشار نسخه به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ مخصوص ویندوز (موسوم به نسخه ۱۸۰۹) و عرضه به‌روزرسانی ویندوز سرور ۲۰۱۹ و ویندوز سرور ۱۸۰۹ در اکتبر سال جاری، بار دیگر توزیع این دو ویرایش از سیستم‌های عامل خود را از امروز آغاز کرد. این نسخه‌های به‌روز شده حفره‌های امنیتی مربوط به اختلال داده‌ها را برطرف کرده‌اند و مشکلات جدی در آنها یک روز پس از انتشار عمومی یعنی در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۸ شناسایی شد.
 
به هر حال، کاربران از امروز می‌توانند ویندوز سرور ۱۸۰۹ و ویندوز سرور ۲۰۱۹ را از سایت  Volume Licensing Service Center مایکروسافت دانلود کنند. کاربران سیستم Azure مایکروسافت نیز طی هفته‌های پیش‌رو در فروشگاه اینترنتی Azure Marketplace لینک مربوط به این نرم‌افزارها را در اختیار خواهند داشت.
 
شرکت مایکروسافت همچنین در حال کار کردن روی سیستم عامل ویندوز سرور ۲۰۱۹ است تا آن را از طریق سیستم ‌ Microsoft Eval Center هم عرضه کند.
 
مایکروسافت از امروز تلاش کرد چرخه زمان‌بندی مربوط به پشتیبانی از محصولات خود را به‌روز کند و طی آن تاریخ‌های مربوط به انتشار نسخه‌های به‌روزرسان برای دو بخش Semi-Annual Channel و Long-Term Servicing Channel را برای ویندوز سرور ۱۸۰۹، ویندوز سرور ۲۰۱۹، و ویندوز ۱۰ ۱۸۰۹ اعلام کند. لازم به ذکر است نام به‌روزرسانی‌ها تغییر نرکده است و بر این اساس کاربران می‌توانند به‌روزرسانی‌های جدید را با نام قبلی اکتبر/۱۸۰۹ در اختیار بگیرند.