عرضه گوشی آی‌فون X به دلیل مشکلات تولید از ماه فوریه یا مارس آغاز می‌شود

کمپانی اپل در مراسم رونمایی از گوشی آی‌فون X اعلام کرد که پیش‌فروش این اسمارت‌فون از 27 اکتبر و عرضه آن نیز از 3 نوامبر آغاز خواهد شد، اما به‌نظر نمی‌رسد که این شرکت بتواند موفق به عرضه آی‌فون X در این تاریخ شود.

چند روزی است عرضه گوشی‌ها‌ی آی‌فون 8 و 8 پلاس آغاز شده، اما از آن‌جایی‌که خریداران بی‌صبرانه منتظر ورود آی‌فون X مجهز به نمایشگر لبه به لبه 5.8 اینچی و قابلیت تشخیص چهره به بازار هستند، استقبال از این دو گوشی نسبت به آی‌فون‌ها‌ی سال‌ها‌ی گذشته، نسبتا سردتر بوده است.

اما همان‌طور که اشاره شد با وجود تقاضای بالا برای آی‌فون X، بعید به‌نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها‌ بتوانند به وعده خود مبنی بر عرضه این اسمارت‌فون در ماه نوامبر جامه عمل بپوشانند. در همین رابطه، اخیرا اطلاعات جدیدی به دست آمده که نشان می‌دهد تولید آی‌فون X با روند بسیار کندی پیش می‌رود. برخی از منابع خبری، دوربین TrueDepth به‌کار رفته در قابلیت Face ID را به عنوان یکی از مهمترین دلایل تاخیر در عرضه آی‌فون X عنوان کردند.

انتظار می‌رود که اپل با درخواست چندین میلیونی کاربران برای خرید آی‌فون X مواجه شود، اما این شرکت تنها قادر به تولید چند ده هزار دستگاه در روز است. براساس آخرین گزارش‌ها‌، این شرکت تا پایان سال 2017 موفق به تولید 10 تا 12 میلیون گوشی آی‌فون X خواهد شد که قطعا نمی‌تواند پاسخگوی درخواست‌ها‌ی بالای خریداران باشد.

یکی دیگر از عوامل دردسرساز در تولید آی‌فون X، نمایشگر OLED این گوشی است چراکه طبق خواسته اپل، پنل‌ها‌ی OLED می‌بایست به‌گونه‌ای تولید شوند تا با بریدگی موجود در قسمت بالایی نمایشگر مطابقت پیدا کنند. در این قسمت، سیستم دوربین TrueDepth و دیگر سنسورها قرار می‌گیرند.

جین مانستر از تحلیلگران محصولات اپل در این رابطه عنوان کرد که گوشی آی‌فون X تا ماه ژانویه به دست کاربران نخواهد رسید. جان داوسون، از محققان مرکز Jackdaw Research نیز بر این عقیده است که آی‌فون X در سه ماهه نخست سال آینده میلادی عرضه خواهد شد. بنابراین، به‌نظر می‌رسد که این گوشی در ماه مارس 2018 روانه بازار خواهد شد.

قیمت مدل پایه آی‌فون X برابر با 999 دلار تعیین شده که در صورت عرضه، می‌تواند تاثیر منفی بر فروش گوشی‌ها‌ی آی‌فون 8 و 8 پلاس بگذارد که هم‌اکنون به ترتیب با قیمت 699 و 799 دلار به فروش می‌رسند. حال با توجه به مشکلات به‌وجود آمده در تولید آی‌فون X، می‌توان انتظار داشت که بر میزان فروش این دو گوشی در طی ماه‌ها‌ی آتی اضافه شود.

نوشته عرضه گوشی آی‌فون X به دلیل مشکلات تولید از ماه فوریه یا مارس آغاز می‌شود اولین بار در پدیدار شد.