عضو کمیسیون آموزش مجلس: محدودیت‌های سنی در استفاده از اینترنت برای دانش آموزان لحاظ شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره آموزش مجازی، تصریح کرد: موضوع رده بندی سنی در استفاده از اینترنت موضوعی است که در همه جای دنیا برای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی رعایت می‌شود.
 
 
فرهاد بشیری با اشاره به تفاوت شروع سال تحصیلی جدید نسبت به سالیان گذشته، اظهار کرد: امسال به دلیل محدودیت‌‎هایی که کرونا در آموزش حضوری ایجاد کرده، آموزش مجازی در اولویت آموزش و پرورش قرار گرفته که لازم است تمهیدات لازم برای بهره‌برداری بهتر از آموزش و پرورش صورت گیرد.
 
نماینده مردم در پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است مراقبت‌های لازم برای جلوگیری آسیب‌های فضای مجازی به دانش آموزان اتخاذ شود و در این رابطه باید با کار کارشناسی دقیق محدودیت‌های سنی برای دانش آموزان در استفاده از اینترنت در نظر گرفت.
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ضرورت جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی به دانش آموزان در استفاده از "شبکه شاد"، اضافه کرد: در این زمینه کمیسیون آموزش نیز حساسیت‌های لازم را داشته و در رابطه با سیم‌کارت‌های کنترل شده دانش آموزی به دولت پیشنهاداتی داده شده است.
 
طرح اعمال رده بندی سنی استفاده از اینترنت نیازمند پیوست کارشناسی فرهنگی و اجتماعی است
 
بشیری یادآور شد: البته هر اقدامی در این حوزه نیازمند پیوست کارشناسی فرهنگی و اجتماعی است تا ابعاد این مسئله کاملا مشخص شود و رده بندی سنی در استفاده از اینترنت مسئله‌ای است که در همه جای دنیا مورد توجه قرار می‌‎گیرد.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: مسئله آموزش، موضوعی حیاتی است که باید نهایت توجه و دقت در این رابطه صورت گیرد تا دانش آموزان درگیر آسیب‌های موجود در فضای مجازی نشوند.
 
لازم به ذکر است، حضرت آیت الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته (سه‌شنبه) در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و رؤسای وزارت آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش درباره آموزش مجازی و برخی زیان‌های احتمالی آن خاطرنشان کردند: راه اندازی شبکه شاد، اقدام بسیار خوبی است اما آموزش مجازی نباید موجب شود که دانش آموز در معرض آسیب های فضای مجازی و خطرات اخلاقی و اعتقادی قرار گیرد.
 
رهبر معظم انقلاب به بُعد پرورشی در آموزش و پرورش اشاره کردند و با گلایه از کم توجهی به فعالیتهای پرورشی و عقب ماندگی در این زمینه به رغم تأکیدهای مکرر، گفتند: با توجه به موضوع آموزش مجازی، باید برای فعالیتهای پرورشی، شیوه های جدیدی را طراحی کرد تا این موضوع مورد غفلت بیشتر قرار نگیرد.