عملکرد ناامیدکننده فاکسکان در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی

کمپانی فاکسکان گزارش عملکرد مالی خود در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر و اعلام کرد که درآمد خالص این شرکت در بازه زمانی یاد شده، تنها 589 میلیون دلار بوده است؛ این یعنی 25 درصد کمتر از پیش‌بینی درآمد 781.5 میلیون دلاری که چندی پیش توسط تحلیلگران بازار مطرح شده بود.

این شرکت که هم‌اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مونتاژکنندگان قطعات محصولات کمپانی‌های مختلف از جمله دستگاه‌های متعلق به شرکت اپل محسوب می‌شود، نتوانسته آن‌چنان‌که باید و شاید، عملکرد موفقی را در سه‌ماهه دوم 2017 از خود برجای بگذارد و همین مسئله، ناامیدی بسیاری از تحلیلگران و همچنین سرمایه‌گذاران را به‌دنبال داشته است.

گفته می‌شود که بخشی از این عملکرد ضعیف، به‌دلیل نوسانات اخیر بازار گوشی‌های هوشمند بوده، چراکه میزان فروش این محصول در سه‌ماهه منتهی به پایان ماه ژوئن تنها 3 درصد رشد داشته که بخش اعظم آن به شرکت‌های چینی همچون هواوی و اوپو برمی‌گردد که هر کدام خط تولید و مونتاژ مستقل خودشان را دارند.

فاکسکان

فاکسکان اخیرا به‌منظور کاهش هزینه‌ها، در حال بررسی امکان استفاده از ربات‌ها در کارخانه‌های خود است که البته هنوز در این خصوص به جمع‌بندی نهایی نرسیده است. اگرچه این شرکت در زمینه تولید محصولاتی همچون پی‌سی‌ها و بازی‌های ویدیویی نیز فعالیت دارد، اما بیش از نیمی ‌از درآمدهای این کمپانی از طریق مونتاژ محصولات اپل تامین می‌شود.

انتظار می‌رود که آی‌فون 8 به دلیل برخورداری از پیچیدگی‌های بیشتر در ساخت دستگاه نسبت به مدل‌های کنونی آی‌فون، تاثیر منفی را بر عملکرد این کمپانی در سه‌ماهه بعدی بگذارد. اخیرا یکی از مدیران فاکسکان در گزارشی عنوان کرد که 60 درصد از پنل‌های OLED دریافت شده از زنجیره تامین این شرکت از کیفیت مناسبی برخوردارند و می‌توانند رضایت مدیران اپل را برای استفاده در محصولات این شرکت جلب کنند. تنها مشکلی که در این‌جا وجود دارد، برش خاصی است که می‌بایست در قسمت بالایی پنل ایجاد شود.

با این‌حال، اپل احتمالا در ماه آینده میلادی از نسل جدید گوشی‌های آی‌فون خود رونمایی خواهد کرد. درهمین رابطه، مینگ-چی کو، تحلیلگر ارشد محصولات اپل عنوان کرد که تنها 2 الی 4 میلیون دستگاه گوشی آی‌فون ۸ برای فروش در آغازین روزهای عرضه، تولید خواهد شد.

نوشته عملکرد ناامیدکننده فاکسکان در سه‌ماهه دوم سال 2017 میلادی اولین بار در پدیدار شد.