عیدانه آی‌تی‌رسان: معرفی سه رمان جذاب

در روزهای عید هیچ چیزی نمی‌تواند مانند یک رمان جذاب با داستانی خواندنی، حالمان را خوب کند، پس با معرفی سه رمان جذاب همراه ما باشید.

کرونا تمام نشده و شرایط امسال عید مانند سال گذشته برای همه ما در کشور متفاوت است، متاسفانه هنوز تاریکی منحوس ویروس کرونا بر جهان سایه افکنده و ما نیز باید تعطیلات نوروزی یک سال دیگر را ترجیحا در قرنطینه خانگی بگذرانیم. اگر شما برنامه مسافرت برای عید خود ندارید، احتمالا زمان آزاد زیادی در خانه خواهید داشت که نمی‌دانید به چه شکل از آن استفاده کنید.

ما در آی‌تی‌رسان در این راه همراه شما خواهیم بود و هر روز کتاب، فیلم، بازی، مستند، اپلیکیشن، انیمیشن و… جدیدی را به شما معرفی می‌کنیم که بدون نیاز به خروج از خانه قابل دانلود هستند و می‌توانید در این تعطیلات دو هفته‌ای از آن‌ها استفاده کنید.

امروز 29 اسفند سال 1400 اولین تاپیک نوروزی ما منتشر می‌شود و تا روز 13 فروردین 1401 هر روز با شما همراه خواهیم بود. از آنجا که امروز اولین روز از تعطیلات نوروزی 1401 است، می‌خواهیم سه رمان جذاب به شما معرفی کنیم که فرصت داشته باشید تا پایان تعطیلات آن‌ها را مطالعه کرده و از زمان خود لذت ببرید.

طبیعتا در این روزها هیچ چیزی نمی‌تواند مانند یک رمان جذاب، روحیه دهنده و سرگرم کننده حالمان را خوب کند، در ضمن آمار سرانه مطالعه در کشور نیز بسیار پایین است و خواندن رمان یا کتاب‌های خوب، می‌تواند یک هدف ویژه برای سال 1401 ما باشد. بنابراین بهتر است سال نو را با کتاب شروع کنید، با آی‌تی‌رسان و معرفی سه کتاب جذاب همراه باشید:

رمان دزیره

دزیره بر اساس کتاب خاطرات دزیره کلری، معشوقه ناپلئون و یکی از زنان تاثیرگزار در تحولات قرن هجدهم فرانسه بود. دزیره کودکی و نوجوانی بسیار آرامی داشت اما او در ابتدای جوانی عاشق پسری به نام ناپلئون بناپارت می‌شود تا یک زندگی ساده را کنار هم آغاز کنند. این اتفاق آغازی بر روزهای پر فراز و نشب زندگی دزیره کلری است.

ناپلئونی که دزیره عاشق آن می‌شود با حاکمی که فرانسه را می‌گرداند، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر داشتند، در زمان جوانی ناپلئون از نظر مالی فقیر بود و حتی از دزیره پول قرض می‌گرفت اما او زمانی نقش اول در انقلاب فرانسه را اجرا خواهد کرد. دزیره که دختری ساده است در اتفاقات فرانسه تلاش می‌کند از هیاهو به دور باشد اما چالش‌های مختلف سر راه او سبز می‌شوند، در نهایت او روزی به یکی از زنان قدرتمند در اروپا تبدیل می‌شود.

خواندن این رمان جذاب ب لحن خاص نویسنده و شرح وقایق آن روزها و افکار درونی دزیره کلری، می‌تواند به طور کامل شما را در عید سرگرم کند.

رمان پیرمردی به نامه اوه

پیرمردی به نام اوه، شاهکاری از فردریک بکمن سوئدی است که جوایز متعددی را برنده شده و حس حال خوب آن قطعا برای مخاطبان جذاب است پیرمردی به نام اوه داستان پیرمردی است که اوه (ove) نام دارد و در یک شهرک دوران بازنشستگی خود را سپری می‌کند. اوه با اتفاقات و وسایل جدید و تکنولوژی محور ارتباط برقرار نمی‌کند و می‌خواهد همه به سنت‌ها، فرهنگ و حتی وسایل قدیمی خود پایبند باشند.

همسر اوه فوت کرده و او تنهاست، اوه به نظر پیرمردی اخمو و بداخلاق است اما اعتقادات او می‌توند بسیاری از مشکلات زندگی مدرن را حل کند. او به دنبال خودکشی است اما هر بار اتفاق مانع این کار می‌شود. در نهایت اتفاقاتی برای اوه می‌افتد که نگاه او به زندگی را تغییر می‌دهد تا از خودکشی دست بکشد.

شما در این کتاه همراه داستان زندگی سخت و متفاوت اوه می‌شوید و اتفاقات جوانی و دوران پیری او را مرور می‌کنید، داستانی که جذابیت و البته درس‌های زیادی برای خواننده دارد، حضور چند شخصیت ایرانی در داستان پیرمردی به نام اوه، به جذابیت این داستان برای ما ایرانی‌ها می‌افزاید.

رمان چشم‌هایش

به سراغ رمان چشم‌هایش از برگ علوی برویم، یکی از برجسته‌ترین رمان‌های عاشقانه ایرانی که در سال 1331 و در فضای سیاسی آن زمان نوشته شده است. در این کتاب، داستانی واحد و یکپارچه با شخصیت‌های متعدد و اتفاقاتی چالش برانگیز و معمایی و گاها رازآلود را خواهی خواند.

در این کتاب داستان زنیبه نام فرنگیس را خواهید خواند که عاشق مردی به نام ماکان شده، ماکان رهبر یک تشکیلات زیرزمینی بر علیه رضا شاه است و فرنگیس به عشق او وارد جریانات و مبارزات سیاسی می‌شود. چشم‌هایش داستان راز نقاشی ماکان از چشم‌های زنی است که فرنگیس به دنبال نام آن می‌گردد.

نوشته عیدانه آی‌تی‌رسان: معرفی سه رمان جذاب اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.