عیدانه آی‌تی‌رسان: معرفی سه مینی سریال برای تعطیلات عید

شرایط امسال عید برای همه ما در کشور متفاوت است، متاسفانه هنوز تاریکی منحوس ویروس کرونا بر جهان سایه افکنده و ما نیز باید تعطیلات نوروزی یک سال دیگر را در قرنطینه خانگی بگذرانیم، سال پیش همه تا حدودی در شوک شیوع ویروس کرونا بودیم و برنامه درستی برای استفاده از تعطیلات عید نداشتیم، اما امسال می‌توانیم بسیار بهتر از خانه نشینی و زمان ارزشمندمان بهره ببریم.

ما در آی‌تی‌رسان در این راه همراه شما خواهیم بود و هر روز کتاب، فیلم، بازی، مستند، اپلیکیشن، انیمیشن و… جدیدی را به شما معرفی می‌کنیم که بدون نیاز به خروج از خانه قابل دانلود هستند و می‌توانید در این تعطیلات دو هفته‌ای از آن‌ها استفاده کنید.

روز گذشته اولین مقاله عیدانه آی‌تی‌رسان با موضوع معرفی سه کتاب حال خوب کن منتشر شد، امروز در دومین مقاله از این سری می‌خواهیم سه مینی‌ سریال جذاب و پرطرفدار را به شما معرفی کنیم. تعطیلات عید زمان بسیار مناسبی برای تماشای سریال است و به همین منظور ما در ابتدای تعطیلات سه مینی سریال تحسین شده و پرطرفدار را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر آن‌ها را تاکنون ندیده‌اید، در این ایام به تماشای آن‌ها بنشینید. هر سه مینی سریال معرفی شده کمتر از 10 قسمت دارند و می‌توانید حتی در مدت زمان یک هفته آن‌ها را مشاهده کنید. با آی‌تی‌رسان و معرفی سه مینی سریال جذاب همراه باشید:

مینی سریال گامبی وزیر

در سال 2020 و در حالی که بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا پخش نشدند، مینی سریال گامبی وزیر توسط شبکه نتفلیکس منتشر شد. این سریال توسط اسکات فرانک و آلن اسکات در 7 اپیزود و در ژانر درام ساخته شده و داستان یک زن شطرنج‌باز یتیم و قهار را نشان می‌دهد که با چالش‌های شخصی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند. بت هارمون نام کاراکتر اصلی این سریال است نقش آن را آنیا تیلور‌جی بازی می‌کند، وی در داستان این سریال به دنبال رسیدن به بالاترین جایگاه شطرنج در جهان است اما همزمان به مواد مخدر و الکل نیز اعتیاد دارد و در واقع خودش بزرگ‌ترین مانع خودش برای رسیدن به قهرمانی در بالاترین سطح شطرنج است.

گامبی وزیر در سال 2020 درخشید و نظر اکثر منتقدان را به خود جلب کرد، آنیا تیلور‌جی، بازیگر اصلی این سریال نیز جایزه بهترین بازیگر زن مینی سریال را در گلدن گلوب 2021 دریافت کرد، بنابراین اگر تا کنون فرصت تماشای این سریال را پیدا نکردید، حتما در تعطیلات عید، گامبی وزیر را تماشا کنید.

مینی سریال پاتریک ملروز

پاتریک ملروز توسط ادوارد برگر در سال 2018 ساخته شده، داستان این مینی سریال اقتباسی از رمان پاتریک ملروز نوشته ادوارد سنت آبین است که زندگی تلخ، دردآور و سرد فردی به نام پاتریک ملروز را با بازی درخشان بندیکت کمبربچ نشان می‌دهد.

پاتریک ملروز آدمی شکننده و آسیب پذیر است که رنج‌های کودکی خود را همواره به دوش می‌کشد، او کودکی وحشتناکی داشته و اتفاقات ناگواری را گذرانده و حالا از داشتن یک زندگی طبیعی محروم است. پاتریک ملروز در ایام بزرگسالی به مواد مخدر و الکل معتاد است، او تلاش می‌کند تا کودکی و اتفاقاتی دردآوری را که پشت‌سر گذاشته فراموش کند اما آن خاطره‌ها دست از سر وی برنمی‌دارند.

این سریال در ژانر درام ساخته شده، البته در لحظاتی رگه‌هایی از کمدی سیاه نیز در آن دیده می‌شود. پاتریک ملروز سریالی اجتماعی در مورد آدم‌ها است، آدم‌هایی که می‌توانند با رفتارهایشان بلاهایی دردآور را سر همدیگر می‌آورند.

مینی سریال اشیاء تیز

سریال اشیاء تیز، محصول سال 2018 شبکه اچ‌بی‌او آمریکاست که از رمانی به همین نام اثر گیلین فلین اقتباس گرفته شده است. در این سریال بازیگران سرشناسی مانند ایمی آدامز و پاتریشا کلارکسون نقش‌آفرینی می‌کنند.

داستان مینی سریال اشیاء تیز به موضوعاتی همچون بدرفتاری، تبعیض، اختلاف طبقاتی و بی‌عدالتی با زنان پرداخته است، در این سریال امی آدامز نقش خبرنگاری الکلی را بازی می‌کند که برای تهیه گزارش از قتل دو دختر در شهر پدری‌اش، به این شهر می‌رود و با وضع نامناسب رفتار با زنان در شهر مواجه می‌شود.

اشیاء تیز توسط کارگردان با سابقه‌ای مانند ژان مارک وله ساخته شده، این سریال در سال 2019 برای سه جایزه بهترین مینی سریال، بهترین بازیگر اصلی زن مینی سریال و بهترین بازیگر مکمل زن مینی سریال نامزد دریافت گلدل گلوب شد.

نوشته عیدانه آی‌تی‌رسان: معرفی سه مینی سریال برای تعطیلات عید اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.