فردا منتظر اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد باشید!

فردا منتظر اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد باشید!

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ فردا اعلام می‌شود.

دکتر حسین توکلی در ادامه افزود داوطلبان از روز یکشنبه ۲۱ تا روز پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد اقدام کنند.

دکتر حسین توکلی در همین راستا گفت:

بر اساس ضوابط، تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۳۰ هزار و ۴۹۱ نفر زن و مابقی مرد هستند. از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت‌نام‌کننده در این آزمون، تعداد ۷۱ هزار و ۷۲۵ داوطلب علاقه‌مندی خود را برای شرکت در آزمون کد رشته امتحانی دوم نیز اعلام کرده‌اند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۵۴۹ نفر زن و مابقی مرد هستند.

دکتر توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین خاطرنشان کرد که‌ با توجه به آمار داوطلبان ثبت نام‌ کننده و آمار علاقه‌مندان به شرکت در کد رشته امتحانی دوم، برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال جاری تعداد ۹۴۹ هزار و ۹۷۸ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده که از این تعداد ۴۶۳ هزار و ۴۰ کارت برای زنان و مابقی برای مردان صادر شده است.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور
دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور

شایان ذکر است که آزمون ادوار کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ در ۱۳۲ کد رشته امتحانی، صبح و بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۷ و ۸ اردیبهشت ماه سال جاری در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی برگزار شد.

توکلی با تاکید بر اینکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ فردا سه شنبه ۱۶ خرداد ماه سال جاری اعلام می شود، به این موضوع تاکید کرد که اطلاعات لازم در خصوص نحوه انتخاب رشته و سایر نکات نیز همزمان با اعلام نتایج بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال جاری از روز یکشنبه لغایت پنج شنبه، ۲۱ تا ۲۵ خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از کد رشته محل مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

همچنین داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند در این مهلت تعیین شده می توانند به سایت این دانشگاه مراجعه و با مطالعه اطلاعیه هایی که در این خصوص منتشر خواهند شد در خصوص جزئیات انتخاب رشته آگاهی لازم را کسب نمایند.

همچنین لازم به ذکر است که ۱۶۲ هزار و ۵۱۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ پذیرفته خواهند شد.

توکلی در انتها در خصوص اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ خاطر نشان کرد:

بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ به صورت کارنامه تنظیم شده و اوایل نیمه دوم خرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. بنابراین آن دسته از داوطلبانی که بر اساس مفاد کارنامه مجاز به انتخاب رشته هستند، ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه‌ای که روز شنبه مورخ ۲۰ خرداد ۹۶ بر روی سایت این سازمان قرار داده می‌شود، نسبت به انتخاب کد رشته‌ محل های تحصیلی خود از کد رشته محل های امتحانی مجاز اقدام کنند.

.

تهیه و گردآوری: تکرا

مطلب فردا منتظر اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد باشید! برای اولین بار در وب سایت تکرا - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.