فرصت پیش ثبت نام مسابقات رباتیک جام امیرکبیر تا آخر آذرماه

فرصت پیش ثبت نام مسبقات رباتیک جام امیرکبیر تا آخر آذرماه

متقاضیان شرکت در مسبقات رباتیک جام امیرکبیر که در اسفند برگزار می‌شود، برای پیش ثبت نام، فقط تا آخر آذرماه فرصت دارند. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۲۰۱۸ (فیراکاپ آزاد ایران) در اسفندماه برگزار می‌شود. متقاضیان شرکت در این مسابقات تا ۳۰ آذر ماه فرصت ثبت‌نام دارند.

دکتر سروش صادق نژاد که دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است در مورد برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخن گفت.

به گفته وی این مسابقات با عنوان فیراکاپ آزاد ایران (AUTCup 2018) از تاریخ ۱۱ اسفند آغاز و تا روز ۱۵ اسفند ماه جاری ادامه خواهد داشت. محل برگزاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خواهد بود.

به گفته رئیس کمیته رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا، این مسابقات در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی اجرا می‌شوند. وی ادامه داد از میان ۱۰ رشته مسابقات رباتیک،‌ ۶ لیگ آن مربوط به بخش دانش آموزی و ۴ لیگ آن نیز مربوط به بخش دانشجویی خواهد بود.

وی اعلام نمود که فیراکاپ آزاد ایران، با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA)  و همچنین کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران، برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس کمیته رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا، این جشنواره یکی از کامل‌ترین مسابقات حال حاضر در ایران است و تمامی شاخه‌های رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی را نیز در بر می‌گیرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، همچنین در مورد آغاز پیش ثبت نام این مسابقات سخن گفت و اعلام نمود که این پیش ثبت‌نام تا ۳۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی تیم‌های متقاضی می‌توانند از اول آذر ماه تا ۱۰ دی ماه، نسبت به ارسال مستندات فنی تیم و پژوهش‌های خود اقدام کنند.

دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین اعلام نمود که تیم‌های برتر این مسابقات خواهند توانست تا در مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۸ که سال جاری در کشور دانمارک برگزار می‌شود، شرکت نمایند.

دستاوردهای مهم رباتیک جام امیرکبیر

از جمله دستاوردهای مهم رباتیک جام امیرکبیر از دیدگاه صادق نژاد، ایجاد جو نشاط و ترغیب دانش آموزان، دانشجویان و محققین به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و تیمی است آن هم با الگوی پژوهش‌های کاربردی و دانش بنیان، همچنین ارتقاء دانش بومی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی در جهت ایفای نقش موثر در نظام نوآوری و فناوری کشور، فراهم ساختن بستر لازم برای عرضه ایده‌های جدید محققان و کمک به تجاری‌سازی آنها و در ادامه بحث و تبادل نظر میان دانشگاهیان، محققان و صنعتگران است.

اهداف برگزاری رباتیک جام امیرکبیر

صادق نژاد همچنین به اهداف برگزاری این مسابقات اشاره نمود و اعلام کرد که هدف این جشنواره به کارگیری ربات‌ها در صنعت و جامعه است. به گفته وی یکی از تلاش‌های مهم این دوره از مسابقات، پرداختن به مباحث مهمی چون خلاقیت، نوآوری و فناوری در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی در سنین مختلف است.

صادق نژاد نیز اهداف برگزاری این مسابقات را، ساماندهی و ایجاد تمرکز در جامعه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی کشور دانست و اهداف دیگر برگزاری مسابقات رباتیک جام امیرکبیر را سوق دادن این دانش به سمت تولید اقتصاد دانش بنیان اعلام نمود.

وی اعلام نمود که برگزاری این قبیل مسابقات، با همکاری نهادهایی چون، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان متولی برنامه‌ریزی و فناوری در کشور و دانشگاه‌های بزرگی همچون دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور، باعث شناسایی استعدادهای برتر می‌گردد.

وی نسبت به محصولات این جشنواره و اینکه ایران بتواند تا چند سال آینده اقتصادی مبتنی بر تولیدات دانش بنیان در حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی داشته باشد، بسیار امیدوار است. به گفته وی ایران خواهد توانست تا بر مبنای سند چشم انداز نظام به یکی از پیشگامان منطقه در این حوزه تبدیل شود.

زمان بررسی مستندات فنی ربات‌ها

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا نیز افزود که از ۱۰ تا ۲۰ دی ماه، اعضا کمیته فنی این مسابقات اقدام به بررسی مستندات فنی ربات‌ها خواهند کرد. وی ادامه داد که پس از انجام بررسی‌های لازم، تیم‌های مورد نظر برای شرکت در مسابقات، بر اساس صلاحیت انتخاب می‌شوند.

وی زمان ثبت نام نهایی تیم‌ها را ۲۰ دی ماه تا ۲۰ بهمن ماه اعلام نمود.

.

منبع: isna

مطلب فرصت پیش ثبت نام مسابقات رباتیک جام امیرکبیر تا آخر آذرماه برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.