فروشگاه آنلاین لیون کامپیوتر به مرز ۱۹ میلیون بازدید رسید

 
مدیران لیون کامپیوتر، یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های آنلاین کشور، در جشن تولد ۱۷ سالگی لیون،اعلام کردند که در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ به حدود ۱۹ میلون بازدید رسیده‌اند که این مقدار در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته، ۴۵ درصد رشد داشته است.
 
 ۱۷ سال از شروع کار مجموعه لیون کامپیوتر می‌گذرد و پس از نزدیک به دو دهه، این مجموعه به یکی از رهبران بازار خرید آنلاین کامپیوتر و اسمبل سیستم تبدیل شده است.
 
فروشگاه لیون کامپیوتر تصمیم دارد پس از ۲ دهه فعالیت در حوزه کامپیوتر و اسمبل سیستم به حوزه‌های دیگری مانند لپ‌تاپ و گوشی موبایل هم ورود کند.
 
محسن پرهیزکار، مدیر مارکتینگ لیون کامپیوتر توضیحاتی را درباره آنچه در این ۱۷ سال بر این مجموعه گذشت بیان کرد. او گفت: «در ابتدای کارمان، مشتری برای خرید از ما باید به بانک می‌رفت و فیش واریزی را برای ما می‌فرستاد. در سال ۲۰۰۵ در سایتمان تغییراتی داشتیم و در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار به یک سایت جدید که با PHP ساخته شده بود منتقل شدیم و کم کم پرداخت در محل هم اضافه شد. در سال ۲۰۱۷ تغییر پلتفرم دادیم، اما متوجه شدیم فضایی که در آن کار می‌کردیم دیگر ظرفیت کافی ندارد و به همین دلیل باز هم تغییراتی داشتیم و امسال به نسخه فعلی سایت رسیدیم.»
 
مدیر مارکتینگ لیون کامپیوتر در ادامه توضیحاتی درباره جایگاه فعلی این فروشگاه ارائه کرد و گفت: «لیون کامپیوتر بین تمامی سایت‌های ایرانی رتبه ۲۱۰ الکسا را دارد. همچنین در شش ماه اول سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۱۹ میلیون بازدید داشتیم که ۴۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود. اکنون بیش از ۶۵ درصد از ورودی سایت لیون کامپیوتر از طریق سرچ گوگل است.»
 
پرهیزکار در خصوص سرویس‌های جدید لیون کامپیوتر از جمله «سرویس ایزی پی سی» توضیح داد: «در لیون کامپیوتر همیشه فرآیندی وجود دارد که آن ارجاع نظر مشتریان به واحد R&D (تحقیق و توسعه) است. سرویس ایزی پی سی نیز از همین رویه بیرون آمده است که طرحش در سال ۱۳۹۸ داده شد و این طرح در سال ۹۹ به آمادگی رسید.» طبق ادعای او نمونه این سرویس در ایران وجود ندارد. او در مورد نحوه کار این سرویس توضیح داد: «سرویس ایزی پی سی به این گونه است که همه کاربران، حتی بدون داشتن دانش فنی و تخصصی می‌توانند مطابق با نیاز خود یک کامپیوتر ببندند (اسمبل کنند) و سیستم ما پیشنهادهایی را بر اساس نیاز کاربران به آنها ارائه می‌کند. ما به زودی امکانات بیشتری را در این بخش ارائه می‌کنیم.»
 
تمرکز روی حوزه گیمینگ
همچنین در این مراسم سعید حسینی، بنیان‌گذار لیون‌کامپیوتر، در خصوص تغییر مسیر این فروشگاه و تمرکز روی حوزه گیمینگ توضیح داد و گفت: «هر چیزی دورانی دارد. ما در سال ۹۶ در حوزه رمزارزها بسیار فعالیت کردیم، اما متوجه شدیم گوشه‌ای از بازار که به گیمرها تعلق دارد آسیب دیده و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این فعالیت را متوقف کنیم و تمرکز خود را روی حوزه گیمینگ قرار دهیم تا این فاصله و خلاء را پر کنیم.»
 
حسینی در خصوص آینده کاری لیون کامپیوتر گفت: «ما به خلاقیت اعتقاد داریم. بازارهای تخصصی کوچک همیشه حرف برای گفتن دارند و حتی بیزینس‌های بزرگ هم تلاش نمی‌کنند تا با آنها رقابت کنند. لیون کامپیوتر بر اساس نیاز مشتریان طراحی شده و ما بدون مشتریانمان چیزی نیستیم.» او همچنین اظهار کرد: «سال پیش تصمیم گرفتیم روی یک سری کیس جدید کار کنیم که به اصطلاح مرگ نداشت. مثلا شما می‌توانستید بدون این که به اجزای درونی کیس دست بزنید، ظاهر آن را تغییر بدهید. اما آنقدر هزینه‌ها بالا می‌رفت که دست نگه داشتیم. همچنین اکنون تصمیم داریم که خیلی از زیرمجموعه‌های لیون کامپیوتر را از یکدیگر جدا و آنها را به مجموعه‌های واحدی تبدیل کنیم.»
 
ورود به حوزه اقساطی
علی صدرالدینی، مدیر روابط‌عمومی لیون کامپیوتر در پاسخ به سوال پیوست مبنی بر این که باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، آیا لیون کامپیوتر برای ورود به حوزه لندتک و فروش اقساطی برنامه‌ای دارد، گفت: «ما همکاری با چندین شرکت را آغاز کردیم و تلاش کردیم با شرکت‌هایی کار کنیم که سود کمتری از مشتری بگیرند و به این ترتیب مشتریان فشار کمتری را تحمل کنند.»
 
علی صدرالدینی توضیح داد: «این مجموعه اکنون در خصوص بازار لپ‌تاپ‌ها نیز ورود پیدا کرده و در این بخش قوی کار می‌کند. در خصوص موبایل‌ها هم جزو برنامه‌ریزی‌های آینده لیون کامپیوتر است که قصد داریم به این بخش هم ورود کنیم.»