فروش کم اسمارت‌فون در حال ضربه‌زدن به ال‌جی است

فروش کم اسمارت‌فون در حال ضربه‌زدن به ال‌جی است

ال‌جی از سه جهت در حال ضربه‌خوردن است. اولین منبع ضرر، فروش کم اسمارت‌فون به دلیل رقابت شدید و اشباع بازار است. دومین منبع ضرر، نرخ برابر دلار و ون است. سومین منبع ضرر فرارسیدن فصل آخر سال است که معمولا فروش لوازم خانگی در آن پایین بوده و این به بخش موفق ال‌جی یعنی لوازم خانگی آسیب می‌زند. سال گذشته، ال‌جی سود عملیاتی خوبی را تجربه کرد، اما این سودآوری امسال متوقف شد. ال‌جی در حال حاضر به بخش تلویزیون‌های OLED و فروش باتری‌های خودروی الکتریکی شورولت ولت امید دارد.

بخش موبایل ال‌جی بیشترین اثر را در کاهش سود ال‌جی دارد. بخش موبایل ال‌جی در سه‌ماهه سوم سال کاهش شدیدی در درآمد داشته و ال‌جی مقصر را G5 می‌داند. ال‌جی G5 تقریبا همزمان با پرچمداران گلکسی سامسونگ رونمایی شد و ویژگی‌هایی همچون دوربین دوگانه، باتری تعویض‌پذیر و قابلیت استفاده از ماژول را داشت. اما این ویژگی‌ها باعث نشد که کاربران به سمت این پرچمدار ال‌جی کشیده شوند. البته دیگر گوشی‌های ال‌جی نیز عملکرد خوبی نداشتند. رقیب دیرینه ال‌جی، سامسونگ نیز با مشکلات گلکسی نوت ۷ دست و پنجه نرم می‌کند. ال‌جی سعی کرد از این مشکل سامسونگ بهره‌برداری کرده و فروش خود را افزایش دهد. اما فروش اسمارت‌فون‌های ال‌جی همچنان کم است. شاید ال‌جی V20 بتواند کمی این وضعیت را تغییر دهد.

کاهش فروش در بخش تلویزیون و لوازم خانگی در نیمه دوم سال قابل پیش‌بینی بود. متوسط قیمت تلویزیون‌های ال‌سی‌دی فروخته شده توسط ال‌جی، ۱۰ درصد بالاتر رفته و این کمی کاهش فروش را جبران می‌کند. اما با این حال، سود عملیاتی این بخش،از  ۳۸۷ میلیون دلار سال گذشته به ۲۹۷ میلیون دلار در امسال رسید. سود بخش تلویزیون نیز از ۲۷۰ میلیون دلار در فصل گذشته، به ۱۸۰ میلیون دلار در این فصل رسید.

نوشته فروش کم اسمارت‌فون در حال ضربه‌زدن به ال‌جی است اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.