فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ درصد رشد خواهد داشت

فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ درصد رشد خواهد داشت

تحلیلگران شرکت بین‌المللی داده (IDC) به‌تازگی با بررسی بازار گوشی‌های هوشمند، ۵ سال آینده این بازار را امیدوارانه توصیف کرده‌اند. براساس گزارش این شرکت، فروش گوشی‌های هوشمند با رشد اقتصادی و تکنولوژی همچنان رو به افزایش خواهد بود.

طبق پیش‌بینی شرکت IDC، تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی ۱.۵۱۷ میلیارد گوشی هوشمند به‌فروش خواهد رسید و این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۱.۷۴۵ میلیارد دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد. این روند رو به رشد در سال ۲۰۱۸ نیز با توجه به بهبود شرایط اقتصادی در بسیاری از بازارهای نوظهور ادامه پیدا می‌کند. به مدت یک سال و نیم نیز شاهد چرخه فروش آی‌فون ۸ خواهیم بود.

شرکت سامسونگ نیز تمام تلاش خود را در طراحی گلکسی S8 به‌کار گرفت تا به نوعی نشان دهد که فاجعه ایجاد شده توسط نوت ۷ اتفاقی بوده و هرگز تکرار نخواهد شد. البته سامسونگ در این امر موفق بوده و به تازگی اعلام شد که میزان فروش گلکسی S8 نسبت به پرچمدار قبلی این شرکت دو برابر بوده است.

شرکت اپل نیز همواره با محصولات خود بازار گوشی‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. IDC پیش‌بینی می‌کند که مهمترین رونمایی اپل در سپتامبر سال جاری صورت گیرد. در نهایت انتظار می‌رود که همچنان بازار گوشی‌های گران‌قیمت داغ باشد چرا که کاربران همواره تمایل به استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا دارند.

نوشته فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ درصد رشد خواهد داشت اولین بار در پدیدار شد.