فروش ۸۰۰ هزار دستگاه اپل‌واچ مدل سلولار توسط شرکت اپل طی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷

موسسه تحلیل‌گر Canalys، آخرین اطلاعات را در مورد بازار گجت‌های پوشیدنی در سه ماهه سوم سال 2017 ارائه نموده است. براساس این گزارش، در این بازه زمانی شرکت اپل با فروش 3.9 میلیون دستگاه اپل‌واچ موفق شد بیش‌ترین میزان فروش را به خود اختصاص دهد.

موسسه کانالیز تخمین زده که با وجود عرضه محدود اپل‌واچ سلولار نسل 3، در این مدت شرکت اپل موفق به فروش 800 هزار دستگاه اپل‌واچ با پشتیبانی از LTE شده است. به‌طور کلی، طی سه ماهه سوم امسال، این کمپانی 23 درصد از بازار دست‌بندهای پوشیدنی را به خود اختصاص داد.

پس از اپل، کمپانی شیائومی با فروش 3.6 میلیون دست‌بند ارزان‌قیمت Mi Band 2، سهمی 21 درصدی از این بازار دارد. Fitbit با فروش 3.5 میلیون دستگاه پوشیدنی طی ماه‌های جولای تا سپتامبر، در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین براساس این گزارش، شرکت‌های اپل، شیائومی و فیت‌بیت با رشد پیوسته فروش طی سه ماهه سوم امسال، روند خیزش تاریخی را تجربه کردند. شرکت‌های هواوی و سامسونگ نیز به ترتیب با در اختیار گرفتن 6 و 5 درصد از بازار، جزو 5 برند پرفروش در این حوزه قرار گرفتند.

جیسون لو، تحلیل‌گر موسسه Canalys می‌گوید:

نرخ بالای تقاضا برای سری سوم اپل‌واچ‌های مجهز به LTE، تردید شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در مورد میزان استقبال مشتریان از این سری را رد کرد. در کشور چین، از هم‌گسیختگی بسیار بد خدمات، موجب رانده شدن مشتریان شده است. در کنار ارائه خدمات در مراکز بیش‌تر، اپراتورها بایستی بر روی بهبود سیستم‌های تامین خدمات از راه دور خود نیز کار کنند تا بتوانند انتظار افزایش نرخ تقاضا در سه ماهه چهارم سال را داشته باشند.

به‌طور کلی طی سه ماهه سوم سال 2017، 17.3 میلیون دستگاه فروخته شد که 2 درصد کاهش را نشان می‌دهد. در این مدت، میزان فروش گوشی‌های هوشمند بالا بود؛ در حالی‌که دست‌بندهای معمولی، فروش ضعیفی را تجربه کردند.

نوشته فروش ۸۰۰ هزار دستگاه اپل‌واچ مدل سلولار توسط شرکت اپل طی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ اولین بار در پدیدار شد.