فشار سهامداران برای تغییر فوری استراتژی‌های اینتل

ICTna.ir – سهامداران اینتل با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل این شرکت از او خواسته‌اند تا به دنبال استراتژی‌های جدیدی برای ادامه فعالیت باشد و بررسی کند آیا باید همچنان خودش به طراحی و تولید تراشه ادامه دهد یا نسبت به برون سپاری آن اقدام کند.
 
Intel Strategy.JPG
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اگر سهامداران به دنبال تغییر باشند، می‌تواند منجر به دگرگونی اساسی در اینتل شود چراکه تاکنون در پاسخگویی به درخواست سهامداران مبنی بر برون سپاری بخش زیادی از ظرفیت تولید خود به کندی اقدام کرده است.
 
دنیل لوب، مدیر ارشد اجرایی Third Point در نامه‌ای خطاب به عمر اشراق، مدیرعامل اینتل خواستار اقدام فوری برای ارتقای جایگاه این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های پردازنده‌های کامپیوترها و دیتاسنترها شده است.
 
این شرکت که دفتر اصلی آن در نیویورک قرار دارد، حدود یک میلیارد دلار سهام اینتل را در اختیار دارد.
 
با انتشار این نامه، ارزش سهام اینتل 6.1 درصد رشد کرده و به ارزش 49.95 دلار رسیده است. این بیشترین قیمت سهام اینتل طی هشت ماه گذشته بوده است و ارزش بازار آن را به بیش از 200 میلیارد دلار افزایش داد.
 
لوب در نامه خود نوشته است: اینتل اخیرا موقعیت برتر خود در تولید ریزپردازنده را در رقابت با شرکت‌های تولیدکننده نیمه هادی تایوان و سامسونگ کره از دست داده بود. همچنین سهم بازار خود در زمینه دیتاسنترها و کامپیوترها را در رقابت با شرکت Micro Devices از دست داده و NVIDIA نیز به بازیگر مسلط مدل‌های کامپیوتری مورد استفاده در هوش مصنوعی تبدیل شده درحالیکه اینتل در این بازار نوظهور کاملا غایب است.
 
او افزوده است: بدون تغییر فوری در اینتل، نگران هستیم که دسترسی آمریکا به بازار نیمه هادی از بین برود و آمریکا مجبور شود به موقعیت ژئوپلیتیک ناپایدار آسیای شرقی تکیه کند تا بتواند نیازهای خود در زمینه دیتاسنتر و کامپیوترهای شخصی تا زیرساخت‌های حیاتی را تامین کند.