فناوری زوم بدون‌اتلاف اوپو احتمالا در کانون توجهات رویداد MWC 2019 قرار خواهد گرفت

براساس پیش‌بینی‌ها، طراحی تاشو و فناوری 5G در کانون توجهات رویداد MWC 2019 قرار می‌گیرند. این مراسم طی چند روز آینده در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد. در حالی‌که یقینا صنعت موبایل برای احیا مجدد بازار جهانی به 2 مقوله فوق امید بسته است؛ اما هیچ‌یک از این فناوری‌ها از بلوغ یا سطح دسترس‌پذیری بالایی برخوردار نیستند. صرف‌نظر از عقیده شخصی شما، اوپو احتمالا قصد دارد از مشخصه‌ای با کارآیی کاملا آشکار در جهان واقعی و پتانسیل بالا برای متحول نمودن صنعت گیمینگ رونمایی کند. با وجود این فناوری احتمالا کلیه موارد پیش‌تر مطرح شده را به‌دست فراموشی خواهید سپرد.

در کشورهای غربی، کمپانی اوپو از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار نیست؛ اما علی‌رغم این موضوع تولیدکننده چینی عنوان پنجمین فروشنده بزرگ اسمارت‌فون در جهان طی سال 2018 را از آن خود کرد. ماه گذشته این کمپانی از ایده نوآورانه زوم 10 برابری بدون‌اتلاف خود رونمایی کرد. اما اکنون مدت‌هاست می‌دانیم که کنگره جهانی موبایل امسال قرار است به نمایش مسحورکننده‌تری تبدیل شود؛ موضوعی که رویداد MWC را به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعتی در سراسر جهان مطرح خواهد کرد.

روز 19 فوریه برایان شن؛ معاون ارشد کمپانی اوپو با انتشار توییتی اعلام کرد: “پیشگامی دوباره! اکنون فناوری زوم 10 برابری بدون‌اتلاف ما عملیاتی شده است.”

حساب توییتری اوپو طی چند روز گذشته بارها برگزاری یک رویداد نوآورانه هیجان‌انگیز در روز 23 فوریه را به فالوورهای خود یادآوری نموده است. این کمپانی با اشتراک‌گذاری نخستین ویدیو از مشخصه زوم 10 برابری بدون‌اتلاف عملا رونمایی کرد و تا حدود زیادی در کانون توجهات قرار گرفت. محتوای این کلیپ 21 ثانیه‌ای، برایان شن؛ معاون ارشد کمپانی را در حالی نشان می‌دهد که وی بر روی تصویر کلیسای Sagrada Familia؛ نماد شهر بارسلونا به آرامی زوم کرده و نهایتا از فاصله دوردست، تصویر تمام‌قد واضح و شفافی را به ثبت می‌رساند.

بایستی اذعان کرد که اکنون بیش از هر زمان دیگری آماده مشاهده فناوری جدید اوپو هستیم و برای انجام این‌کار لازم نیست در نمایشگاه تجاری MWC 2019 حضور داشته باشیم؛ چرا که کمپانی تصمیم گرفته تا رویداد نوآورانه روز شنبه خود را به‌صورت زنده پخش نماید. این برنامه از ساعت 2 بعدازظهر به وقت محلی آغاز می‌شود (ساعت 8 صبح به وقت ساحل شرقی ایالات‌متحده و 5 صبح به وقت استاندارد حوزه اقیانوس آرام).

بایستی خاطرنشان کرد که بر اساس ادعای اوپو این فناوری فوق‌العاده شگفت‌انگیز آماده تولید انبوه است. بنابراین اواخر هفته جاری احتمالا شاهد رونمایی واقعی از یک گوشی تجاری با دوربین پشتی سه‌گانه در شهر بارسلونا خواهیم بود. این ماژول از یک لنز با زاویه‌دید فوق‌عریض، یک سنسور با وضوح بسیاربالا و یک لنز تله‌فوتو جهت دستیابی به زوم 10 برابری بدون‌اتلاف تشکیل خواهد شد. بر اساس شنیده‌ها بعید به‌نظر می‌رسد که این دستگاه اسرارآمیز در ایالات‌متحده عرضه شود. با این‌حال گوشی وان‌پلاس 7 با چند ماه تاخیر می‌تواند از این فناوری بهره‌مند شود؛ چرا که تاریخچه تعاملات این 2 برند از اشتراک‌گذاری الگوهای طراحی و ویژگی‌های چشمگیر آن‌ها حکایت دارد.

نوشته فناوری زوم بدون‌اتلاف اوپو احتمالا در کانون توجهات رویداد MWC 2019 قرار خواهد گرفت اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.