فهرست مشخصات کامل اسمارت‌فون وان‌پلاس ۱۰ پرو ۵G اعلام شد

در صورت صحت شایعات اخیرا مطرح شده به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس 10 پرو یکی از نخستین پرچم‌داران کلیدی اندروید طی سال 2022 حداقل در بازار چین به‌شمار خواهد رفت. بنابراین پس از گذشت مدت نسبتا طولانی از زمان عرضه اسمارت‌فون بسیار پرطرفدار وان‌پلاس 9 پرو، قرارگیری مدل جانشین این هندست در کانون توجهات چندان مایه تعجب نخواهد بود. وان‌پلاس 10 پرو با وجود بهره‌گیری از قالب طراحی جدید، برنامه عرضه کاملا نامتعارف و به‌صورت بالقوه بحث‌برانگیز و انتشار فهرست تقریبا کاملی از مشخصات آن توسط وبسایت 91mobiles، به‌صورت مکرر به تیتر اصلی رسانه‌های خبری تبدیل می‌شود.

وبسایت 91mobiles یکی از قابل اعتمادترین منابع اطلاعاتی داخلی در خصوص دستگاه‌های معرفی نشده‌ نظیر وان‌پلاس 10 پرو است. امروز این رسانه با همکاری یک شخص خبرچین با نام استیو همرستوفر (و شناسه OnLeaks@) اقدام به انتشار فهرست کاملی از مشخصات وان‌پلاس 10 پرو با درجه بالایی از اطمینان نموده است.

مقایسه مشخصات اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 10 پرو و وان‌پلاس 9 پرو در مقطع کنونی از اعمال پیشرفت‌های متوسط در نسل جدید حکایت دارد

ارتقاء یکی از برترین هندست‌های اندرویدی عرضه شده در سال 2021 چگونه امکان‌پذیر خواهد بود؟ چنان‌چه مدل مورد اشاره همان وان‌پلاس 9 پرو 5G با نمایشگر 6.7 اینچی باشد؛ در این‌صورت استفاده از باتری با ظرفیت بزرگ‌تر درون بدنه‌ای بسیار مشابه، ایده‌ای مناسب برای آغاز فرآیند ارتقاء به‌شمار می‌رود.

بی‌تردید انتظار می‌رود که وان‌پلاس 10 پرو 5G همانند مدل نسل قبلی خود از یک نمایشگر تقریبا مشابه 6.7 اینچی با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده کند.با این‌حال ظرفیت باتری احتمالا از 4500 میلی‌آمپرساعت در وان‌پلاس 9 پرو به 5000 میلی‌آمپرساعت ارتقاء خواهد یافت.

در حال حاضر وان‌پلاس 9 پرو یک اسمارت‌فون کاملا پیشرفته و چشمگیر به‌نظر می‌رسد

در اقدامی باورنکردنی طی هفته گذشته، جزئیات مربوط به طراحی وان‌پلاس 10 پرو و ابعاد کلی بدنه این هندست به‌طور کامل منتشر شد. بر اساس این اطلاعات، هندست آینده از اندازه‌ای بسیار مشابه با وان‌پلاس 9 پرو برخوردار خواهد بود. جزئیات لو رفته نشان می‌دهند که وان‌پلاس پهنای دستگاه را 0.2 میلیمتر افزایش داده و ارتفاع و ضخامت بدنه آن‌را کاهش می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد که با وجود استفاده از یک باتری غول‌پیکر در وان‌پلاس 10 پرو، نازک بودن بیش از اندازه بدنه آن چندان محتمل نخواهد بود؛ خصوصا اگر باتری مورد اشاره مطابق با ادعاهای مطرح شده از فناوری شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی نماید. البته این اطلاعات هنوز به‌‌طور رسمی مورد تائید قرار نگرفته است. با این‌حال پیش‌بینی می‌شود که توان پردازشی وان‌پلاس 10 پرو توسط تراشه اسنپ‌دراگون 8 Gen1 (یا همان اسنپ‌دراگون 898) به‌همراه حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی UFS 3.1 تامین شود.

پنل پشتی هندست نیز احتمالا از سیستم دوربین سه‌گانه میزبانی خواهد کرد. بر این اساس احتمالا شاهد به‌کارگیری سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی در کنار حسگر فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از زوم اپتیکال 3.3 برابری خواهیم بود. بنابراین دوربین چهارم وان‌پلاس 9 پرو از نوع مونوکروم 2 مگاپیکسلی کنار گذاشته خواهد شد. وان‌پلاس 10 پرو احتمالا دارای گواهی حفاظتی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار بوده و از دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که وان‌پلاس 9 پرو مجهز به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است.

وان‌پلاس 10 پرو در برابر سامسونگ گلکسی S22 اولترا: نبرد پرچم‌داران برتر سال 2022 هنوز برنده ندارد!

بدیهی است که برای انتخاب مدل برتر از میان 2 پرچم‌دار مدعی و قدرتمند آینده هنوز خیلی زود است. اما چنان‌چه سامسونگ موفق به عرضه ورژن جهانی گلکسی S22 تا ماه فوریه شود؛ در این‌صورت وان‌پلاس احتمالا با مشکل مواجه خواهد شد. دلیل چنین ادعایی این است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن، عرضه وان‌پلاس 10 پرو در خارج از مرزهای چین تا پیش از ماه مارس 2022 امری بعید به‌نظر می‌رسد. در صورت رونمایی از سری وان‌پلاس 9T در فصل پاییز امسال، سناریوی مورد اشاره چندان غیرعادی جلوه پیدا نمی‌کرد.

تصاویر پیش‌تر لو رفته از وان‌پلاس 10 پرو

در حال حاضر پیرامون مدل استاندارد وان‌پلاس 10 5G هیچ‌گونه جزئیات قابل‌توجهی در دست نیست. این پدیده، کارشناسان را به تعجب وا داشته و موجب طرح این پرسش شده که آیا وان‌پلاس اساسا به‌دنبال عرضه چنین دستگاهی خواهد بود یا خیر. در صورت عدم عرضه وان‌پلاس 10 5G، مدل پرو به‌جای رقابت با هندست غول‌پیکر گلکسی S22 اولترا اساسا بایستی با تمامی اعضای خانواده گلکسی S22 سامسونگ رقابت نماید.

بر اساس شایعات، پرچم‌دار 6.8 اینچی سامسونگ از باتری با ظرفیت مشابه پرچم‌دار وان‌پلاس استفاده خواهد کرد؛ اگرچه سرعت شارژ باتری در گلکسی S22 اولترا احتمالا در مقایسه با وان‌پلاس 10 پرو به میزان قابل ملاحظه‌ای کندتر خواهد بود. البته پرچم‌دار غول‌پیکر سامسونگ در برخی بازارهای خاص از همان تراشه پیشرفته کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 8 Gen1 استفاده خواهد کرد.

قلم S Pen داخلی، دوربین اصلی عمدتا شناخته شده 108 مگاپیکسلی در کنار 2 حسگر 10 مگاپیکسلی کاملا جدید و یک لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی در قسمت پشتی گلکسی S22 اولترا احتمالا به تمایز هرچه بیش‌تر پرچم‌دار آینده سامسونگ از وان‌پلاس 10 پرو کمک خواهد کرد. اگرچه اظهارنظر در رابطه با عملکرد دوربین‌ها تا زمان عرضه رسمی هندست‌ها به بازار و انجام آزمایشات تخصصی در دنیای واقعی امکان‌پذیر نبوده و تعیین برند قطعی در این حوزه ممکن نخواهد بود.

نوشته فهرست مشخصات کامل اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 پرو 5G اعلام شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.