فیلم‌هایی که دوست داریم بازی‌شان ساخته شود

در این مقاله قصد داریم به ۱۰ عنوان فیلم و سریال بپردازیم که دوست داریم بازی آن‌ها ساخته شود و اقتباس از این فیلم ها را ببینیم.

از مدت‌ها قبل سازندگان و استودیو‌های بازی‌سازی متوجه سود و فروش خوبی که اقتباس‌های یک فیلم بزرگ و معروف دارد، شدند و با مجموعه‌هایی مانند جیمز‌باند، عناوین سینما را به دنیای بزرگ بازی‌ها وارد کردند.

چیزی نگذشت که داستان بازی‌ها نیز با پیشرفت سخت‌افزار بهبود یافتند و صنعت سینما نیز به فکر اقتباس از این بازی‌ها افتاد. البته که جامعه گیمر‌ها علاقه چندانی به این اقتباس‌ها ندارند و بر این معتقدند که اجرای آن‌ها به درستی صورت نمی‌گیرد.

در مورد بازی‌ها اما این موضوع زیاد صادق نیست. بازی‌های بسیاری در طول تاریخ بوده‌اند که نمرات بسیار بالا و طرفداران بسیاری کسب کرده‌اند. در این مقاله اما قصد داریم تا به معرفی ۱۰ بازی یا سریالی بپردازیم که دوست داریم یک بازی خوب از آن‌ها ساخته شود. توجه داشته باشید که ممکن است بازی‌های کوچکی از این عناوین ساخته شده باشد اما حتی نزدیک به چیزی که طرفداران انتظار دارند و یا لایق آن عنوان است، نشده‌اند.

Game of Thrones

مجموعه بازی تاج و تخت با تمام فراز و نشیب‌هایی که در فصل آخر خود تجربه کرد، همچنان یکی از بزرگ‌ترین عناوین تاریخ تلویزیون است که طرفداران آن بسیار زیاد‌اند.

اقتباس از فیلم

اما عجیب است که تا به حال یک بازی مناسب و لایق این عنوان را ندیده‌ایم. یک بازی که ما را بیشتر در دنیای عظیم، پرجزئیات و فانتزی این عنوان غرق کند.

می‌توانیم انتظار یک عنوان سوم شخص ماجراجویی عظیم را از این مجموعه داشته باشیم که به دوره‌های تاریخی مختلفی از این دنیا بپردازد. از شورش رابرت باراثیون گرفته تا اولین نبرد با وایت‌واکر‌ها. یا حتی یک بازی که به ادامه سرنوشت شخصیت‌هایی بپردازد که در آخر سریال زنده ماندند و بتوانیم بین یکایک آن‌ها جابه‌جا شویم تا دوباره سرنوشت‌شان به یکدیگر گره بخورد.

Kingsman

فرنچایز کینگزمن از عناوینی است که نسبتا تازه در میان مجموعه‌های سینمایی جا خوش کرده و طرفداران زیادی نیز دارد. یک بازی با سبک و سیاق هیت‌من می‌تواند بسیار با پیچش‌های داستانی این مجموعه هم‌خوانی داشته باشد و بازی‌های جالبی را از خود به نمایش بگذارد.

اقتباس از فیلم

این بازی همچنین می‌تواند به دست راک‌استدی، سازنده سه‌گانه بی‌نظیر بتمن ساخته شود. با گجت‌های جذابی که در این مجموعه دیده‌ایم، می‌توانیم باری دیگر شاهد شاهکار راک‌استدی در پیاده‌سازی آن‌ها باشیم.

Marvel Gaming Universe

شاید زمان آن رسیده است که به جای MCU شاهد عناوین سری MGU باشیم. بی‌شک از کمیک‌های مارول اقتباس‌های بسیار خوب و شاید شاهکاری در صنعت بازی شده است.

اقتباس از فیلم

برای مثال می‌توان به عناوین اسپایدرمن پلی‌استیشن اشاره کرد که بسیار خوش‌درخشیده‌اند. اخیرا نیز با معرفی بازی Wolverine و تایید حضور این بازی در دنیای اسپایدرمن‌های اینسامنیک، جهان آن گسترش یافته است. اما سری مدنظر ما یک سری مانند فیلم‌هایی است که در ام‌سی‌یو شاهد آن‌ها هستیم. فیلم‌هایی که با سرعت بسیار بالا و هرساله منتشر می‌شوند و داستانی بزرگ و با حضور بسیاری از قهرمان‌ها را روایت می‌کنند.

چه کسی از طرفداران مارول دوست ندارد که هر سال در نقش یک قهرمان ماجراجویی کند تا در آخر در یک عنوان خوش‌ساخت از اونجرز، با دشمنی مانند ثانوس مواجه شود.

Inception

اینسپشن یکی از فیلم‌های خوش‌ساخت کارگردان نام‌آشنا، یعنی کریستوفر نولان است. فکر کردن به یک بازی در دنیای این فیلم نیز هیجان‌انگیز است.

اقتباس از فیلم

یک بازی را تصور کنید که توسط استودیو رمدی، سازنده بازی‌های کنترل و کوآنتوم‌بریک و تحت نظر خود نولان ساخته شود و شما را با معما‌های بسیار و پیچش‌های داستانی، در میان خواب افراد مختلف جابه‌جا کند و هر بار شما را به عمق بیشتری فرو ببرد.

یک بازی سوم شخص شوتر که با مهارت و سبک ویژه رمدی شما را در دنیای خود غرق کند و با جابه‌جایی در نقشه‌های عجیب بازی شما را شگفت‌زده کند.

Stranger Things

یکی از عناوین بسیار محبوب شبکه نتفلیکس را می‌توان عنوان چیز‌های عجیب‌تر دانست. اما نکته ناامید کننده و شاید تعجب برانگیز، ساخته نشدن یک بازی درخور این مجموعه است.

اقتباس از فیلم

یک بازی که به دست استودیو کپ‌کام و با حال و هوای وحشت و بقا ساخته شود که از سری رزیدنت‌اویل نیز الهام بگیرد. اما این بار شما در نقش الون، دختر قدرتمند و محبوب این سری بازی خواهید کرد تا موجودات دنیای برعکس را از سر راهتان بردارید. می‌توان گفت که حال هوای آن شاید شبیه به نسخه هفتم رزیدنت‌اویل باشد، چه بسا که دشمنان‌مان نیز در این دو سری شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

DC Gaming Universe

شاید بتوان گفت که بیشتر از مارول، کمیک‌های دی‌سی نیاز به چنین اقتباسی دارند. بسیاری از شخصیت‌های محبوب این سری، یک بازی در خور خود نداشته‌اند و جای بسیاری از آن‌ها در میان عناوین بازی خالی است.

اقتباس از فیلم

اما وجود یک سری از بازی‌ها که در یک دنیا روایت شوند و قهرمان‌های دوست‌داشتنی این کمیک‌ها را در کنار یک‌دیگر قرار دهد، می‌تواند بسیاری را به وجد آورد. شاید هم بهتر باشد تا ساخت تمامی این عناوین را به استودیو راک‌استدی بسپاریم.

Tenet

یکی دیگر از ساخته‌های نولان است که باید نام آن در این لیست برده می‌شد. کمی که دقت کنیم، پی می‌بریم که شاید استودیوهای بهتر از رمدی برای ساخت اقتباس فیلم‌های این کارگردان وجود نداشته باشد.

کافیست لحظه‌ای نبرد آخر این فیلم را در قالب یک بازی تصور کنید تا متوجه پتانسیل این بازی شوید. دشمنانی که به عقب حرکت می‌کنند در مقابل دشمنان دیگری که به جلو حرکت می‌کنند. انفجار‌های معکوس و صداگذاری دیوانه‌واری که می‌توان در این بازی دید مو به تن مخاطب سیخ خواهد کرد. این‌ها را در کنار یک گیم‌پلی اول شخص با سبک و سیاق کال‌اف‌دیوتی و یا کراس‌فایرایکس قرار دهید تا به یک ترکیب طلایی برسید.

The Boys

اگر سریال پسران را تماشا کرده باشید، متوجه دلیل حضور آن در این لیست خواهید شد. در بسیاری از بازی‌ها شخصیت قابل کنترل، شخصیت قدرتمندی است که با لشگری از سرباز‌های دشمن روبه‌رو می‌شود و تمامی آن‌ها را از سر راه خود حذف می‌کند.

اما در بازی این عنوان در نقش انسان‌های معمولی‌ خواهیم بود که باید با قهرمانانی بی‌رحم و قدرتمند روبه‌رو شویم. از مخفی‌کاری برای ورود به ساختمان ۷ گرفته تا رودر‌رویی و تله‌گذاری برای هوم‌لندر ترسناک، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. مخصوصا با شوخی‌ها و سبک روایتی که در سریال حاکم است، یک بازی پر از استرس و هیجان و خنده را تجربه خواهیم کرد.

John Wick

یکی از سری فیلم‌های پرطرفدار سینما در ژانر اکشن، بی‌شک جان ویک است. باید گفت که جای خالی یک بازی با نقش‌آفرینی خود کیانو ریوز در صنعت بازی خالی است. مخصوصا که کیانو در سایبر‌پانک نیز ایفای نقش کرده و تجربه حضور در این صنعت را دارد.

یک بازی اکشن پر از ماموریت‌های خطرناک و یک گان‌پلی هیجان‌انگیز، می‌تواند تمام طرفداران این سری و فیلم‌های اکشن را خوش‌حال کند.

Rick and Morty

یکی از سریال‌های انیمیشنی که طرفداران بسیاری دارد، سریال ریک و مورتی است. تصور وجود یک بازی برای این سریال کار دشواری نیست. فقط گشت‌و‌گذار در کهکشان‌های مختلف و مالتی‌ورس را در کنار این شخصیت‌های بامزه و دوست داشتنی تصور کنید تا متوجه لزوم وجود این بازی شوید.

با پورتال‌گان ریک و شوخی‌هایش، به سفر‌های مرگ‌بار و انواع نبرد‌ها با سلاح‌های مختلف بروید تا در نهایت متوجه شوید که تمام آن‌های برای هیچ‌ و پوچ بوده‌اند، یک ریک و مورتی کلاسیک.

به نظر شما جای کدام فیلم یا سریال در این لیست خالی است؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

نوشته فیلم‌هایی که دوست داریم بازی‌شان ساخته شود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.