فیلم‌های با محتوای داخلی جزئی از شبکه ملی اطلاعات هستند

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: فیلم‌های با محتوای داخلی که توسط نرم‌افزارهایی مانند فیلیمو پخش می‌شود جزئی از شبکه ملی اطلاعات هستند.
 
مخاطبان موضوع « اجرای شبکه ملی اطلاعات چه شد؟ » را مطرح کرده و از خبرگزاری خواستار گفت وگو با مسوولان شدند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.
 
امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که اجرای شبکه ملی اطلاعات در چه مرحله ای است، گفت: گسترش پیشرفت در شبکه ملی اطلاعات هیچ وقت تمامی ندارد چون تکنولوژی در حال رشد و پیشرفت است ما باید بنابر میزان رشد تکنولوژی، امکانات و فضای اطلاعاتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهیم.
 
* شبکه داخلی دولت جزئی از شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شود
 
ناظمی افزود:  در حال حاضر برخی‌ها شبکه داخلی دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان شبکه ملی اطلاعات می‌دانند که در این باره باید بگویم در آنجا هم ما یک شبکه داریم که تمام شدنی نیست و با رشد تکنولوژی، پیشرفت می‌کند و این شبکه دولت جزئی از شبکه ملی محسوب می‌شود و به عنوان همه شبکه ملی اطلاعات نیست. در حال حاضر ۳۰ هزار نقطه به شبکه داخلی دولت متصل هستند که خارج از اینترنت بوده و به وسیله آن دستگاه‌های دولتی با یکدیگر ارتباط دارند.
 
* ویژگی‌ شبکه ملی اطلاعات حفاظت از داده‌ها و صیانت از حریم خصوصی شهروندان است 
 
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های وجود شبکه ملی اطلاعات صرفا به خاطر حفاظت از داده‌ها و صیانت از حریم خصوصی شهروندان است چراکه عدم حفاظت از داده‌های ملی و به خصوص اطلاعات شهروندان در اینترنت باعث می‌شود مورد تعرض قرار گیرند.