فیلیپ استارک تصاویری را از گوشی شیائومی Mi Mix 2 منتشر کرد

سال گذشته، شیائومی توانست با همکاری یکی از طراحان برجسته فرانسوی به نام فیلیپ استارک (Philippe Starck) از گوشی مفهومی خارق‌العاده‌ای به نام می میکس رونمایی کند. در ماه ژوئن امسال، استارک برای طراحی نسل جدید گوشی Mi Mix با کمپانی شیائومی وارد مذاکره شد و طولی نکشید که طرفین برای طراحی Mi Mix 2 به توافق رسیدند.

در همین رابطه، امروز این طراح فرانسوی ویدیویی را از یک اسمارت‌فون بدون حاشیه در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به اشتراک گذاشت که در گوشه سمت راست این ویدیو، نام Mi Mix 2 درج شده است. همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، نمایشگر بدون حاشیه این گوشی در دو طرف یعنی چپ و راست دارای انحنا خواهد بود و از حاشیه فوق‌باریک در قسمت بالایی و حاشیه اندک در قسمت پایینی برخوردار است. طبق شنیده‌هایی که این روزها از دل فضای مجازی به گوش می‌رسد، Mi Mix 2 از نسبت نمایشگر به بدنه 95 درصدی بهره خواهد برد.

تصاویر نشان می‌دهند که سنسور سلفی این گوشی در قسمت پایینی و سمت راست دستگاه تعبیه خواهد شد. همچنین، برخی منابع خبری نیز ادعا کرده‌اند که در Mi Mix 2 از بلندگوی سرامیکی پیزوالکتریک استفاده خواهد شد که قرار است جایگزین بلندگوی مکالمه شود. بدین ترتیب، علاوه‌بر اشغال فضای کمتر، کیفیت صدای خروجی نیز ارتقا خواهد یافت. همچنین سنسور اثر انگشت این گوشی در دل نمایشگر تعبیه خواهد شد و قسمت پایینی گوشی به اسپیکرهای اکسترنال و درگاه USB-C مجهز خواهد بود.

Mi Mix 2

از جمله مشخصات مورد انتظار برای Mi Mix 2 می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 835، باتری 3400 میلی‌آمپری، نمایشگر 6 اینچی ساخت کمپانی Japan Display، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی IMX386 سونی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی اشاره کرد. گفته می‌شود این گوشی در دو مدل عرضه خواهد شد که مدل نخست با قیمت تقریبی 600 دلار و مجهز به رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد.  مدل دوم نیز از رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی بهره خواهد برد و قیمت آن نیز 750 دلار برآورد شده است. طبق شایعات منتشر شده، Mi Mix 2 در تاریخ 12 سپتامبر رونمایی می‌شود.

نوشته فیلیپ استارک تصاویری را از گوشی شیائومی Mi Mix 2 منتشر کرد اولین بار در پدیدار شد.