قابلیت‌های ارتباطی گلکسی نوت ۷ سامسونگ در استرالیا، به‌زودی غیرفعال خواهد شد

شرکت سامسونگ در تابستان گذشته از فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۷ به صورت رسمی رونمایی کرد و تنها پس از گذشته چند هفته، مشخص شد که این محصول با مشکلات جدی مواجه است؛ به همین جهت، گزارشاتی مبنی بر آتش‌گرفتن گلکسی نوت ۷ منتشر شد و سامسونگ، در نهایت ناچار به جمع‌آوری مدل‌های فروخته شد. این موضوع، باعث شده تا سامسونگ به سختی برای جمع‌آوری مدل‌های باقی‌مانده از فبلت گلکسی نوت ۷ تلاش نماید و برای رسیدن به این هدف، با اپراتورهای موبایل در استرالیا همکاری خواهد کرد تا به زودی، استفاده از امکانات ارتباطی گلکسی نوت ۷ در این کشور غیرممکن شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

پس از جمع‌آوری اولیه، مدل‌های جدیدی از گلکسی نوت ۷ در اختیار خریداران فبلت پرچم‌دار جدید سامسونگ، قرار گرفت که با یک باتری جدید، همراه شده بود؛ با این‌حال، با بزرگ‌نمایی، مشخص شد که گلکسی نوت ۷ سامسونگ، هم‌چنان آتش می‌گیرد و این موضوع، در نهایت شرکت سازنده را مجاب کرد تا توقف تولید گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی نوت ۷ را به طور رسمی اعلام کند.

در نیوزیلند، استفاده از قابلیت‌های ارتباطی گلکسی نوت ۷ همانند برقراری تماس، ارسال پیام و … غیرممکن شده است و به‌نظر می‌رسد که در استرالیا، سامسونگ از یک استراتژی مشابه استفاده می‌کند تا خطری، دیگر متوجه کاربران فبلت گلکسی نوت ۷ نباشد. به همین جهت در ۱۵ دسامبر، پشتیبانی از فبلت‌های گلکسی نوت ۷ در استرالیا، توسط اپراتورهای محلی متوقف خواهد شد. سامسونگ در همین رابطه، مدعی است:

شعبه سامسونگ در کشور استرالیا با همکاری با اپراتورهای مخابراتی محلی، خدمات مخابراتی را در استرالیا برای مدل‌های باقی‌مانده از فبلت گلکسی نوت ۷ در این کشور، متوقف خواهدکرد. غیرفعال‌شدن خدمات مخابراتی برای مدل‌های باقی‌مانده از این فبلت در استرالیا از ۱۵ دسامبر آغاز می‌شود و این، بخشی از اقداماتی است که سامسونگ برای جمع‌آوری مدل‌های باقی‌مانده از گلکسی نوت ۷ انجام می‌دهد.

تا بدین لحظه، بنابر آمار ارائه‌شده توسط سامسونگ، نشان می‌دهد که تنها نزدیک به ۸۵ درصد از کاربران، گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت ۷ را به سامسونگ تحویل داده‌اند و از سامسونگ، خسارت دریافت کرده‌اند. به همین جهت، سامسونگ به سختی در تلاش است تا ۱۵ درصد باقی‌مانده از کاربران فبلت گلکسی نوت ۷ را به بازگرداندن گوشی خود به سامسونگ، مجاب نماید.

سامسونگ به شدت برای مشکلات گلکسی نوت ۷ تحت فشار است و این موضوع، باعث شده تا سازنده مذکور، محدودیت‌هایی را برای خریداران گلکسی نوت ۷ که فبلت خود را به سامسونگ تحویل نداده‌اند، اعمال نماید و از جمله آن‌ها می‌توان به محدودکردن حداکثری شارژ باتری، اشاره کرد. با ارائه یک به‌روزرسانی توسط سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی نوت ۷، تنها ۶۰ درصد از ظرفیت باتری با اتصال دستگاه به برق، شارژ خواهد شد و هربار که گلکسی نوت ۷ شارژ و ری‌بوت می‌شود؛ یک هشدار به کاربران نشان داده می‌شود.

در حال‌حاضر، هنوز علت آتش‌گرفتن گلکسی نوت ۷ مشخص نشده است اما جزئیات منتشرشده، نشان می‌دهد که در ماه آینده، سامسونگ به طور رسمی درباره دلیل (یا دلایل) آتش‌گرفتن فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۶ خود توضیح خواهد داد. در صورتی‌که علت آتش‌گرفتن گلکسی نوت ۷ توسط سامسونگ مشخص نشود یا دلیل ارائه‌شده، نتواند منتقدان و کاربران سامسونگ را قانع نماید؛ می‌توان از همان لحظه، گلکسی اس ۸ را که در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد، یک محصول محکوم به شکست دانست.

منبع: Phonearena