قابلیت‌های جدید ابر گوگل، کار با ماشین‌های مجازی را آسان می‌سازد

به تازگی قابلیت‌های جدیدی به اکوسیستم ابر گوگل افزوده شده که مدیریت نرم‌افزارهای ماشین‌های مجازی را نسبت به گذشته آسان‌تر می‌سازد.
 
به گزارش وب‌سایت eWeek، پلتفرم ابری گوگل به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده که بنا به گفته این شرکت، فرایند ساخت، کلون، پشتیبان‌گیری و مدیریت VMها را برای شرکت‌ها تسهیل می‌نماید.
 
یکی از این به‌روزرسانی‌های جدید instance templates نام دارد که سازمان‌ها با آن می‌توانند از روی الگوهای موجود ماشین‌های مجازی، نمونه‌های جدیدی پدید آورند.
 
instance templateرایانش ابر گوگل، در واقع یک API است که سازمان‌ها با بهره‌گیری از آن می‌توانند ویژگی‌های خاصی از قبیل نوع سیستم عامل، پیکربندی دیسک و نوع ماشین، برای VM خود تعریف و تعیین کنند.
 
 
 
در یک به‌روزرسانی دیگر، سازمان‌ها می‌توانند به آسانی تصویری از یک نمونه VM حتی اگر مشغول به کار باشد بسازند. امکان ذخیره‌سازی پیکربندی یک نمونه VM برای ساخت الگوهای جدید، از دیگر آپدیت‌های اخیر است.
 
بر اساس این گزارش، برخی از این قابلیت‌ها در مرحله آزمایشی و بتا هستند ولی تمام آن‌ها در دسترس مشتریان Google cloud قرار گرفته است. این دومین به‌روزرسانی مدیریتی گوگل در ماه جاری است که با هدف تسهیل فعالیت‌های سازمانی در بستر رایانش ابری صورت می‌گیرد.