قابلیت ارائه واکنش به پیام در آینده به واتساپ اضافه خواهد شد

واتساپ احتمالا دارای کاربران زیادی است؛ اما این اپلیکیشن از جنبه امکانات معمولا نسبت به بسیاری از رقبای خود ضعیف‌تر است. این ادعا غالبا در خصوص طراحی برنامه نیز صادق خواهد بود.

با این‌حال فقدان برخی امکانات بعضا بیش از بقیه مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. واکنش‌های پیام از جمله قابلیت‌هایی است که در سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی از جمله مسنجر بومی شرکت فیس‌بوک قابل دسترس است.

بدین‌ترتیب کاربران برای ارائه واکنش به پیام دریافتی کافیست انگشت خود را برای مدت زمان طولانی روی پیام فشار داده و سپس با استفاده از نوار ایموجی نمایش داده شده نسبت به پیام دریافتی بلافاصله واکنش نشان دهند. بنابراین کاربران از دردسر انتخاب گزینه reply، وارد نمودن ایموجی موردنظر یا حتی تایپ برخی عبارات فارغ خواهند شد.

امروز اعلام شد که این قابلیت بالاخره در اپلیکیشن واتس‌آپ نیز ارائه می‌شود. ظاهرا کمپانی در صدد تست این قابلیت با تعداد بسیار محدودی از کاربران است. تصویر اسکرین‌شات زیر مربوط به شخصی است که پیامی را در این زمینه دریافت نموده است. این پیام به وضوح نشان می‌دهد که فرد موردنظر به‌عنوان یکی از کاربران شرکت‌کننده در فرآیند تست انتخاب شده است.

با عرضه قابلیت واکنش‌دهی به پیام، کاربران برای دسترسی به این مشخصه بایستی آخرین ورژن اپلیکیشن واتس‌آپ را دریافت و نصب نمایند. در صورت عدم انجام این‌کار، پیامی مطابق تصویر فوق نمایان خواهد شد. متاسفانه در خصوص زمان دقیق عرضه این مشخصه برای کلیه کاربران واتس‌آپ نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد.

در واقع آغاز فرآیند تست نیز در این راستا کمک چندانی نمی‌کند. واتس‌آپ بعضا قابلیت‌های جدیدی از این‌دست را ماه‌ها قبل از آماده‌سازی آن‌ها برای عرضه عمومی مورد آزمایش قرار می‌دهد. بنابراین در حال حاضر کاربران صرفا بایستی منتظر بمانند؛ زیرا اکنون می‌دانیم که واتس‌آپ روی توسعه یکی از بزرگترین مطالبات کاربران کار می‌کند.

نوشته قابلیت ارائه واکنش به پیام در آینده به واتساپ اضافه خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.