قابلیت انتقال داده‌‌های واتس‌آپ از آی‌فون به گوشی‌های سامسونگ راه‌اندازی شد

ماه گذشته و همزمان با معرفی رسمی اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 توسط شرکت سامسونگ، واتس‌آپ از برنامه خود برای پشتیبانی از انتقال تاریخچه چت‌ها از iOS به دستگاه‌های سامسونگی مجهز به سیستم‌عامل اندروید 10 یا 11 خبر داد.

امروز این قابلیت بالاخره عرضه شد. بنابراین چنان‌چه کاربر یکی از هندست‌های سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید 10 یا 11 هستید و قصد دارید تا سوابق چت‌ها را از گوشی آی‌فون به گجت سامسونگی خود منتقل نمایید؛ در این‌صورت اکنون چنین امکانی در دسترس شما قرار گرفته است.

کل این فرآیند بدون ارسال پیام‌های کاربر به واتس‌آپ انجام شده و طی آن تمامی پیام‌های صوتی، تصاویر و ویدیوها به هندست سامسونگی منتقل خواهند شد. کاربران با راه‌اندازی واتس‌آپ روی یک دستگاه سامسونگی جدید مجهز به سیستم‌عامل اندروید 10 یا 11 قادر به انتقال ایمن چت‌های خود از گوشی آی‌فون خواهند بود. البته برای انجام این‌کار استفاده از کابل USB-C به لایتنینگ ضروری است.

بدین‌ترتیب اطلاعات حساب‌کاربری، تصویر پروفایل، چت‌های شخصی و گروهی، سوابق چت‌ها، فایل‌های رسانه‌ای و تنظیمات همگی به دستگاه جدید منتقل خواهند شد. با این‌حال در این فرآیند، سابقه تماس‌ها و نام نمایشی کاربر منتقل نمی‌شود. فرآیند انتقال داده مستلزم استفاده از اپلیکیشن Smart Switch سامسونگ بوده و ظاهرا این فرآیند صرفا زمانی قابل انجام است که دستگاه سامسونگی شما جدید بوده یا به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه بازگردانده شده باشد.

بر اساس اعلام واتس‌آپ این قابلیت به‌زودی برای تعداد بیش‌تری از دستگاه‌های اندرویدی عرضه خواهد شد.

نوشته قابلیت انتقال داده‌‌های واتس‌آپ از آی‌فون به گوشی‌های سامسونگ راه‌اندازی شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.