قدیمی‌ترین ابزار تتوی جهان از استخوان انسان ساخته شده است!

محققان موفق به کشف ابزاری شدند که گفته می‌شود قدیمی‌ترین ابزار تتوی جهان هستند. بر اساس صحبت‌های پژوهشگران این ابزار از استخوان انسان ساخته شده‌اند. این کشف در تونگا، واقع در جنوبی‌ترین قسمت اقیانوس آرام به وقوع پیوسته است و کشف جدیدی محسوب نمی‌شود. در واقع این وسایل در سال 1963 در جزایر پلی‌نزی کشف شدند و مطالعات تازه بر روی آنها جزییات جالبی را مشخص کرده است.

این ابزار مربوط به 2700 سال پیش می‌شوند و به این ترتیب تاریخ تتو را عقب‌تر می‌برند. این یافته می‌تواند مقدمه‌ای بر پاسخ به چرایی به وجود آمدن تتو باشد. ابزار باستانی تتو توسط دانشمندان دانشگاه گریفیت استرالیا کشف شده‌اند. دو ابزار از چهار ابزاری که در تصویر مشاهده می‌کنید، از استخوان مرغ دریایی ساخته شده و دو ابزار دیگر مربوط به پستانداری بزرگ می‌شوند.

دکتر جفری کلارک، از دانشمندان حاضر در این مجموعه، بیان می‌کند که با توجه به نبود پستانداری با این اندازه در این جزیره و همچنین ترجیح به استفاده از استخوان انسان در ساخت شانه تتو، می‌توان حدس زد که جنس دو ابزار یاد شده از استخوان انسان است. در کنار این چهار استخوان ابزار دیگری از قبیل، چکش، رنگدانه‌های کربن، هاون و … نیز یافته شده است که این مجموعه ابزار را بسیار شبیه به ابزارهایی می‌کند که امروزه برای تتو استفاده می‌شوند.

گفته می‌شود به احتمال فراوان این ابزارها متعلق به یک هنرمند تتو بوده است. یکی از وسایل شکسته شده و به نظر می‌رسد دوباره تعمیر شده باشد. با توجه به این موضوع شاید بروز حادثه‌ای موجب شده تا صاحب ابزار نتواند آنها را با خود ببرد و شاید هم قدیمی شدن ابزار موجب شده تا دیگر کارایی نداشته باشند. نکته جالب توجه در این تحقیقات این است که بر اساس گفته‌های محققین، ابزاری که تحت عنوان شانه تتو شناخته می‌شود، با تغییرات بسیار کوچکی هنوز هم مانند سابق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشته قدیمی‌ترین ابزار تتوی جهان از استخوان انسان ساخته شده است! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.