قیمت نجومی آی‌فون X به دلیل استفاده از پنل‌های OLED سامسونگ است

اخیرا شایعه‌ای شنیدیم که اشاره به قیمت 1199 دلاری نسخه 512 گیگابایتی آی‌فون X داشت. این قیمت در حالی منتشر شد که چند هفته بعدش از نوت 8 با قیمت 929.99 دلار رونمایی شد.

حالا امروز و براساس گزارشی که از سوی KGI Securities منتشر شده، علت قیمت بالای دستگاه جدید اپل، قیمت بالای OLED هندست اعلام شده است، بخشی که سامسونگ آن را می‌سازد.

استفاده از این پنل جدید باعث شده که اپل نسبت به هزینه‌ای که برای LCD می‌کرد، پول بیش‌تری بپردازد. از این رو قیمت آی‌فون‌های 7 و 7S که مجهز به ال‌سی‌دی هستند، نسبت به آی‌فون X کم‌تر است.

آی‌فون X

طبق گفته کمپانی، برای خرید هر OLED، شرکت 120 تا 130 دلار به سامسونگ می‌پردازد و این مبلغ در مقایسه با 45 تا 55 دلاری که برای LCD پرداخت می‌کرد تقریبا دو و نیم برابر شده است. به همین دلیل بوده که اپل به دنبال یک تولیدکننده دیگر مثل ال‌جی است. با این کار نه تنها تولید را ثابت و یکنواخت می‌کند، بلکه با ایجاد رقابت بین دو شرکت کره‌ای، می‌تواند قیمت را کمی کاهش دهد.

OLEDهای تازه از 3D Touch پشتیبانی نمی‌کنند، زیرا در واقع توانایی تشخیص انواع لمس را به مانند LCD ندارند. طبق گفته KGI، به همین خاطر بوده که اپل از تعبیه اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش منصرف شده است. از این رو شرکت در نسخه جدید، جای اسکنر اثر انگشت را به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی داده است. سیستمی که با کمک دوربین جلوی دستگاه، قفل را باز و تایید هویت لازم برای Apple Pay را انجام می‌دهد.

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، تنها آی‌فون X مجهز به OLED خواهد بود و برای دو آی‌فون دیگر که امسال عرضه می‌شوند، LCD در نظر گرفته شده است.

نوشته قیمت نجومی آی‌فون X به دلیل استفاده از پنل‌های OLED سامسونگ است اولین بار در پدیدار شد.