لپ‌تاپ‌های سری ذن‌بوک فلیپ ایسوس به پردازنده‌های جدید چهار هسته‌ای مجهز شدند

ایسوس چندی پیش در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2017 از لپ‌تاپ باریک و سبک ذن‌بوک فلیپ S خود رونمایی کرد. اما در آن مراسم حرفی از نوع پردازنده مورد استفاده در این لپ‌تاپ به میان نیامد، تا این که این شرکت امروز و در جریان نمایشگاه IFA 2017 اطلاعات جدیدی را در اختیار علاقه‌مندان برند خود قرار داد.

این شرکت امروز از نسل هشتم پردازنده‌های Core خود پرده برداشت و اعلام کرد که لپ‌تاپ‌های سری ذن‌بوک فلیپ این شرکت به جدیدترین پردازنده‌های چهار هسته ای اینتل مجهز خواهند شد. لپ‌تاپ فلیپ S تنها 10.9 میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن نیز برابر با 1.02 کیلوگرم عنوان شده است که با این حساب، این محصول با بدنه‌ای باریک‌تر از مک بوک 12 اینچی اپل روانه بازار خواهد شد.

ایسوس در این گوشی از نسل هشتم پردازنده Core i7-8550U اینتل به همراه حافظه SSD یک ترابایتی PCIe استفاده خواهد کرد. به ادعای ایسوس، طول عمر باتری این دستگاه حدود 11.5 ساعت است و یک درگاه USB-C برای شارژ دستگاه در  بدنه آن تعبیه شده است. ناگفته نماند که این محصول از نمایشگر 13 اینچی 4K با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای بهره می‌برد و از طراحی شبیه به طراحی مدل‌های سری یوگا شرکت لنوو برخوردار است.

ذن‌بوک فلیپ S همچنین از یک سنسور اثر انگشت بهره می‌برد که در در حالت لپ‌تاپ و یا تبلت قابل استفاده است. این لپ‌تاپ همچنین از قابلیت Windows Hello برای ورود به ویندوز 10 پشتیبانی می‌کند. قیمت پایه این محصول برابر با 1099 دلار تعیین شده است.

و اما درخصوص مدل‌های جدیدی که امروز ایسوس در نمایشگاه IFA 2017 از آن‌ها رونمایی کرد باید گفت که طرفداران برند ایسوس شاهد معرفی دو مدل به نام‌های ذن‌بوک فلیپ 14 و ذن‌بوک فلیپ 15 بودند. مدل نخست یعنی فلیپ 124، یک لپ‌تاپ باریک دو در یک محسوب می‌شود که نمایشگر آن از قابلیت چرخش 360 درجه‌ای بهره می‌برد و از قلم هوشمند ایسوس نیز پشتیبانی می‌کند.

ایسوس در این لپ‌تاپ از مشخصه‌های فنی همچون پردازنده چهار هسته‌ای Core i7، حافظه رم 16 گیگابایتی، کارت گرافیک انویدیا MX 150 و حافظه ذخیره‌سازی SDD با ظرفیت 512 گیگابایت استفاده کرده است. همچنین این محصول از یک نمایشگر 14 اینچی با حداقل میزان حاشیه بهره می‌برد و طول عمر باتری آن برابر با 13 ساعت عنوان شده است. قرار است این لپ‌تاپ با قیمت 799 یورو به بازار عرضه شود.

و بالاخره در رابطه با مدل دوم یعنی ذن‌بوک فلیپ 15 باید گفت که این لپ‌تاپ با یک نمایشگر 15.6 اینچی در دو رزولوشن 4K و فول اچ‌دی به همراه کارت گرافیک انویدیا GTX 1050 عرضه خواهد شد که این کارت گرافیک می‌تواند خیال کاربر را از اجرای مناسب و بی دردسر اکثر بازی‌های ویدیویی راحت کند. ایسوس در این محصول از پورت‌های USB-C تاندربولت استفاده کرده که امکان وصل کردن کارت گرافیک اکسترنال را به دستگاه فراهم می‌کند.

در این لپ‌تاپ همچنین از حافظه HDD با ظرفیت 2 ترابایت و حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت به همراه پردازنده چهار هسته‌ای Core i7 استفاده شده است. قیمت پایه ذن‌بوک فلیپ 15 برابر با 899 یورو تعیین شده که البته زمان دقیق عرضه آن اعلام نشده است.

نوشته لپ‌تاپ‌های سری ذن‌بوک فلیپ ایسوس به پردازنده‌های جدید چهار هسته‌ای مجهز شدند اولین بار در پدیدار شد.