لپ تاپ لنوو میکس ۵۲۰ یک جایگزین دو در یک مناسب برای مایکروسافت سرفیس

لپ تاپ لنوو میکس 520

شرکت لنوو (Lenovo) با معرفی لپ تاپ لنوو میکس ۵۲۰ (Lenovo Miix 520) جدید معرفی شده در نمایشگاه IFA 2017 برلین، رسما به جمع رقبای مایکروسافت سرفیس (Microsoft Surface) پیوست.

لپ تاپ لنوو میکس ۵۲۰

لپ تاپ جدید دو در یک (۲in1 یا با قابلیت جداشدن صفحه نمایش و استفاده به عنوان تبلت) همانطور که از نام آن بر می‌آید، یک نمونه بهبود یافته از مدل پیشین این دستگاه با نام لنوو میکس ۵۱۰ است. این لپ تاپ فرم طراحی قبلی خود را حفظ کرده و با تغییراتی جزئی در بخش بدنه و سخت افزار، راهی نمایشگاه IFA 2017 برلین شده است.

لپ تاپ لنوو میکس 520

لپ تاپ لنوو میکس ۵۲۰ وزنی کمتر از ۸۸۰ گرم داشته و مجهز به یک پایه داخلی برای ثابت نگه داشتن دستگاه است. این پایه استاتیک مناسبی داشته و تعادل خوبی ر ا برای این دستگاه به ارمغان می‌آورد.

صفحه کلید لپ تاپ لنوو میکس ۵۲۰ پهنایی در حدود ۹.۹ میلیمتر داشته که دامنه حرکت دکمه‌های صفحه کلید آن که شباهت زیادی با نمونه استفاده شده در کیبرد مدل تینک پد (Think Pad) دارد، در حدود ۱.۵ میلیمتر است.

لپ تاپ لنوو میکس 520 لپ تاپ لنوو میکس 520

قابلیت‌های لپ تاپ لنوو میکس ۵۲۰

یکی از قابلیت‌های جذابی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده، یک سیستم اسکن سه بعدی به وسیله دوربین با نام Worldview Camera است که به کاربر اجازه اسکن اجسام به صورت سه بعدی را می‌دهد. تصاویر حاصل از این اسکن قابلیت ویرایش و چاپ مجدد را خواهند داشت. البته این ویژگی هنوز به صورت رسمی آزمایش نشده و نتیجه و دقت تصاویر این سیستم پس از ارزیابی عملی مشخص می‌شود.

لپ تاپ لنوو میکس 520 لپ تاپ لنوو میکس 520

لپ تاپ لنوو میکس ۵۲۰ با قلم Active Pen 2 این شرکت سازگاری کاملی داشته و نه تنها به کاربران امکان استفاده از تمامی امکانات سیستم Windows Ink را می‌دهد، بلکه قابل استفاده در برنامه‌های تخصصی گرافیکی مانند نرم افزار فوتوشاپ (Photoshop) شرکت ادوبی (Adobe) و تعداد زیادی از نرم افزارهای طراحی دیجیتالی نیز خواهد بود.

لپ تاپ لنوو میکس ۵۲۰ مجهز به میکروفون قدرتمند قابل استفاده از فواصل دور نیز بوده و به این ترتیب این دستگاه توانایی استفاده از فرامین صوتی سیستم هوشمند تشخیص صدای و دستیار ویندوز کورتانا (Cortana) را نیز خواهد داشت.

پردازنده و مشخصات فنی

شرکت لنوو لپ تاپ لنوو میکس ۵۲۰ را به پردازنده‌های جدید نسل هشتم شرکت اینتل مجهز نموده است. بدین ترتیب پردازنده‌های این دستگاه با توجه به استفاده از ۴ هسته، از توانایی‌های بسیار بیشتری نسبت به نمونه لنوو میکس ۵۱۰ با تنها دو هسته برخوردارند.

همچنین پردازنده‌های این دستگاه از i5 موجود در نسل قبلی به i7 در نمونه‌های جدید ارتقا پیدا کرده است. حافظه این دستگاه نیز بنابر اعلام شرکت ۸ گیگابایت رم بوده و هارد دیسک درنظر گرفته شده برای آن نیز یک نمونه ۲۵۶ گیگابایتی SSD خواهد بود.

صفحه نمایش باکیفیت این دستگاه نیز که ابعادی برابر با ۱۲.۲ اینچ دارد، با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل به نمایش تصاویر می‌پردازد.

لپ تاپ لنوو میکس 520 لپ تاپ لنوو میکس 520

در نهایت می‌توان گفت که لپ تاپ لنوو میکس ۵۲۰ نمونه بسیار قدرتمندتر و کاربردی‌تری نسبت به نسل قبلی و نمونه ارائه شده در نمایشگاه‌های پیشین است.

این محصول در دو رنگ خاکستری تیره و خاکستری روشن طراحی شده و هنوز به طور رسمی اطلاعاتی از قیمت و یا زمان ارائه آن به بازار اعلام نشده است؛ اما انتظار می‌رود لپ تاپ لنوو میکس ۵۲۰ در ماه اکتبر سال جاری و با قیمتی در حدود ۹۹۹ دلار (معادل ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان با احتساب دلار ۳.۸۵۰ تومانی در زمان نگارش) به دست مشتریان برسد.

منبع : UberGizmo

ترجمه و تالیف : تکراتو

مطلب لپ تاپ لنوو میکس ۵۲۰ یک جایگزین دو در یک مناسب برای مایکروسافت سرفیس برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.