لکسوس ال اس پلاس تا سال ۲۰۲۰ با سیستم خودران Highway Teammate اندازی می‌شود

لکسوس ال اس پلاس در سال 2020 با فناوری رانندگی خودکار های وی تیم میت عرضه می‌شود!

لکسوس جدیدترین عضو فعال در زمینه ارائه فناوری رانندگی خودکار است. این سازنده می‌خواهد محصول جدید خود یعنی لکسوس ال اس پلاس را با سیستمی به نام Highway Teammate عرضه کند.

لکسوس تصمیم گرفته که در زمینه ساخت خودروهای خودکار اقدامات جدیدی را انجام دهد. این سازنده گفته است که در سال ۲۰۲۰ میلادی یک سیستم پیشرفته کمک راننده به نام Highway Teammate را بر روی خودروهایش ارائه می‌کند. سازنده ژاپنی در نمایشگاه بین المللی اتومبیل توکیو از یک خودرو لوکس کانسپت به نام لکسوس ال اس پلاس که به این سیستم مجهز بود، رونمایی کرد.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط لکسوس، Highway Teammate می‌تواند حالت رانندگی خودکار را بر روی یک خودرو فعال سازد، فرآیند تغییر لاین و حرکت خودرو در سر پیچ را کنترل کند و علاوه بر این فاصله بین دو خودرو را در یک مسیر حرکت به اندازه مناسب تنظیم نماید. خودروساز ژاپنی هنوز اطلاعاتی را در زمینه نوع سنسورها و دوربین‌های به کار رفته در ساخت این فناوری منتشر نکرده است.

زمانی که Highway Teammate وارد بازار شود، لکسوس را به رقیبی برای شرکت‌های خودروسازی تسلا، کادیلاک، آئودی، نیسان، مرسدس بنز و دیگر خودروسازانی که در حال اضافه سازی قابلیت‌های رانندگی خودکار به محصولاتشان هستند، تبدیل می‌کند. اتوپایلوت، سوپر کروز، ترافیک جم پایلوت، پروپایلوت و … از جمله سیستم‌هایی هستند که تاکنون برای فراهم سازی امکان رانندگی خودکار بر روی خودروهای لوکس نصب شده‌اند و حال لکسوس هم با سیستم Highway Teammate به جمع این صنعت سازان پیوسته است.

هنوز مشخص نیست که فناوری ارائه شده توسط لکسوس چه محدودیت‌هایی دارد. همه سیستم‌هایی که تا به حال برای فراهم سازی امکان رانندگی خودکار ارائه شده‌اند به توجه رانندگان خودروهایی که از این فناوری‌ها بهره می‌برند، نیاز دارند. بعضی از این سیستم‌ها تنها برای هدایت خودرو در شرایط خاصی طراحی شده‌اند. لکسوس گفته است برای این که بتواند های وی تیم میت را با امنیت کافی ارائه کند از فناوری هوش مصنوعی و شبکه بندی خودروها استفاده می‌کند.

نکته مبهم دیگری که در رابطه با سیستم رانندگی خودکار Highway Teammate در لکسوس ال اس پلاس وجود دارد این است که چگونه این فناوری می‌خواهد با سیستم‌های رانندگی خودکار شرکت تویوتا (شوفر و گاردین) مقابله کند. طبق اطلاعات موجود تویوتا فرآیند تست کردن خودروهای خودکار و فناوری‌های رانندگی اتوماتیک پیشرفته خود را در شهر کالیفرنیا آغاز کرده است. خودروساز بزرگ ژاپنی در رابطه با فناوری‌های رانندگی خودکار جدیدش گفته است خودرویی که بتواند در بین استفاده کنندگانش رشد کند و دانش خود را افزایش دهد بیانگر عصر جدیدی در دنیای اتومبیل سازی است که در آن سرنشینان یک خودروی هوشمند می‌توانند با آن خودرو ارتباط احساسی برقرار کنند.

به نظر می‌رسد که لکسوس شرکت خودروسازی تویوتا را در ارائه یک فناوری برتر رانندگی خودکار که بتواند خودروها را در چشم خریدارانشان دوست داشتنی‌تر جلوه دهد، دنبال می‌کند. تویوتا امسال در نمایشگاه CES 2017 از یک خودروی جدید به نام کانسپت – آی (Concept-i) رونمایی کرد. این خودرو از یک دستیار هوش مجازی داخلی به نام یویی (Yui) با توانایی یادگیری و رشد بهره می‌برد.

سیستم رانندگی خودکار های وی تیم میت لکسوس ال اس پلاس

.

منبع: theverge

مطلب لکسوس ال اس پلاس تا سال ۲۰۲۰ با سیستم خودران Highway Teammate اندازی می‌شود برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.