لکسوس به زودی آمار سالانه فروش بی ام و را پشت سر خواهد گذاشت

لکسوسشرکت لکسوس (Lexus) شاهد یکی از بهترین سال‌های خود از نظر آمار فروش است. اگر این سیر صعودی تا پایان سال جاری ادامه پیدا کند، لکسوس پس از مرسدس رتبه دوم را در فروش سالانه به دست خواهد آورد.

به همین سرعت سه فصل از سال ۲۰۱۷ سپری شد. شرکت‌های ماشین سازی آماده هستند تا رقابت خود را برای کسب درآمد در سه ماهه‌ی آخر و نهایی کردن آمار فروش سالانه خود شروع کنند. آمار نهایی امسال برای شرکت‌های خودروسازی و سرمایه‌گذاران آن‌ها بسیار مهم است. زیرا نشان می‌دهد که کدام شرکت‌ها در سال آینده بازار را به دست خواهند گرفت و کدام شرکت‌ها در مسیر نزولی قرار دارند. هرچند گزارش‌ها نشان می‌دهد که رده‌ی ماشین‌های گران‌قیمت، به زودی دستخوش تغییرات جالبی خواهد شد.

BMW

چند وقت پیش مرسدس بنز توانست در آمار فروش، شرکت بی‌ام‌و را پشت سر بگذارد. هرچند که سال سخت بی‌ام‌و هنوز تمام نشده است. شرکت آسیایی لکسوس بهترین آمار فروش تاریخ خود را در ماه سپتامبر پشت سر گذاشت و حالا به نزدیکی آمار فروش بی‌ام‌و رسیده است. لکسوس در ماه سپتامبر فروش خود را ۱.۵ درصد افزایش داد. در مقابل بی‌ام‌و تنها توانست فروش خود را ۰.۷ درصد بهبود ببخشد. به این ترتیب بی‌ام‌و تا پایان سپتامبر تنها ۵۱۶ محصول بیشتر از لکسوس به فروش رسانده است. لکسوس امیدوار است که در آمار نهایی امسال این فاصله را پشت سر بگذارد. مدیرعامل لکسوس، جف برَکن، می‌گوید: «آمار فروش ما معمولا در اواخر سال بهتر می‌شود. همچنین در سه‌ماه اخیر لکسوس توانسته به بهترین آمار فروش خود از تاریخ تاسیس این شرکت دست پیدا کند.»

مرسدس بنز

او ادامه می‌دهد: «شرکت لکسوس آماده‌ی تامین تمامی خودروهای مورد نیاز مشتریان، از امروز تا پایان سال ۲۰۱۷ است.» هرچند مدیرعامل بی‌ام‌و چندان تحت تاثیر این رقابت‌ها قرار نگرفته است. او می‌گوید: «فصل تابستان جای خود را به پاییز داده و آمار فروش ما نیز به مسیر صعودی خود بازگشته است. بخشی از این سیر صعودی مربوط به فروش ماشین‌های جدید سری ۵ است. همچنین قربانیان سیل و طوفان در فلوریدا و تکزاس، به دنبال جایگزین کردن خودروهای از دست رفته‌ی خود هستند. خودروهای اسپورت بی‌ام‌و نیز به زودی با رشد فروش قابل توجهی مواجه خواهند شد. زیرا به تازگی بخش جدیدی به کارخانه‌ی مدل اکس ما در کارولینای جنوبی اضافه شده که به ما کمک می‌کند تعداد بیشتری از مدل اکس ۵ را به بازار عرضه کنیم. همچنین اکس ۳ جدید، با استقبال بسیار خوبی از طرف خریداران مواجه شده است.»

شرکت مرسدس نیز در فروش خودروهای اسپرینتر و متریس خود با نزولی ۱.۷ درصدی مواجه شده است. هرچند این شرکت آلمانی تا اینجای سال ۲۲ هزار خودرو بیشتر از بی‌ام‌و به دست مشتریان رسانده و احتمالا سال را با کسب رتبه‌ی اول به پایان می‌رساند. شرکت‌های کوچک‌تر مانند جنسیس، جگوار، لندرور، اینفینیتی، پورشه و ولوو نیز همگی با افزایش آمار فروش مواجه شده‌اند.

.

منبع: Gears Of Biz

مطلب لکسوس به زودی آمار سالانه فروش بی ام و را پشت سر خواهد گذاشت برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.