ماتیاس صفحه کلید سیم‌دار مکینتاش را با نور پس زمینه RGB معرفی کرد

زمانی که سال گذشته شرکت کانادایی کیبورد‌ ساز Matias، صفحه کلیدی بی‌سیم را برای کاربران سیستم عامل مکینتاش معرفی کرد، سورپرایز دیگری برای کاربران مک در CES 2018 از آن قابل پیش‌بینی بود.

هر چند صفحه کلید بی‌سیم اغلب قسمت‌هایش شبیه صفحه کلید‌های خود اپل بود اما از رنگ در طرح آن بهره چندانی نبرد. با این حال اگر طرفدار صفحه کلید‌های بی‌سیم نیستید، نگران نباشید چون ماتیاس امسال با لبخندی رنگین به استقبال شما در CES آمده است. بله، آخرین صفحه کلید عرضه شده توسط ماتیاس سیم‌دار است که در نگاه اول به نظر می‌رسد همان صفحه کلید سال گذشته است، اما با توجه به اینکه اصول طراحی ماتیاس تقلید از صفحه کلید‌های اورجینال اپل است، پس نباید انتظار تغییرات گسترده در طرح آن داشت. با این حال این صفحه کلید دارای یک تفاوت نورانی است و آن استفاده از نور پس زمینه RGB در صفحه کلید است.

صفحه کلید نورانی ماتیاس

در این کیبورد علاوه بر نور سفید پس زمینه، کاربر قادر است با توجه به سلیقه خود و قرمز یا آبی بودن، نور پس زمینه کیبوردش را انتخاب کند. در حقیقت سیم‌دار کردن صفحه کلید هم تنها برای اطمینان خاطر کاربر در هنگام استفاده است تا نگران قطع و وصل شدن بلوتوث و شارژ باتری نباشد. برای تغییر رنگ نور نیز کاربر به لطف یک غلتک کوچک اسکرول‌ شونده که در پشت صفحه کلید، از دید مخفی است، قادر خواهد بود به راحتی نور دلخواه خود را انتخاب کند یا تغییر دهد.

همچنین ماتیاس صفحه نورانی را در سه رنگ سفید، نقره‌ای و خاکستری عرضه کرده که شما را از پرداخت هزینه اضافی برای تهیه لوازم جانبی دسته دوم برای iMac Pro بی‌نیاز کرده است. پیش سفارش این صفحه کلید با قیمت ۹۹ دلار در دسترس است و در اواخر ماه فوریه تحویل داده خواهد شد.

نوشته ماتیاس صفحه کلید سیم‌دار مکینتاش را با نور پس زمینه RGB معرفی کرد اولین بار در پدیدار شد.