ماجرای سقوط یک گوشی‌ آی‌فون از ارتفاع ۳۰۰ متری!

iphone-falling ماجرای سقوط یک گوشی‌ آی‌فون از ارتفاع ۳۰۰ متری!

در چند هفته گذشته در چند رخداد یک آی‌فون از ارتفاع بیش از ۱۰۰۰ پایی (حدود ۳۰۰ متر) از یک هواپیما پایین افتاد و دیگری نیز از ارتفاع ۴۵۰ پایی (حدود ۱۳۵ متر) در اورلندو به پایین پرتاب شد اما هر دو دستگاه سالم ماندند.

در اتفاق اول، Cansel Yildirim در حال سواری در یک کارسول رنگارنگ در حال گشت و گذار در منطقه توریستی International Drive در اورلندو بود که گوشی آی‌فون ۷ پلاس او از ارتفاع ۴۵۰ پایی به پایین افتاد. احتمالا گوشی با پشت خود به زمین خورده چرا که دوربین FaceTime گوشی که برای ضبط ویدیو روشن بوده، در حال افتادن، تصاویر مردمی را ثبت کرده که با بهت افتادن آن را نگاه می‌کردند.

رویداد دوم در مرکز WHO-TV اوهایو گزارش شده بود. در سوم جولای Sarvinder Naberhaus و دوستش Donna Johnson یک جت شخصی قدیمی را کرایه می‌کنند. در حالی‌‌که در ارتفاع ۱۰۰۰ پایی از سطح زمین بودند، Naberhaus آی‌فون خود را در آورده و آن را بیرون از شیشه جلویی جت نگه می‌دارد که ناگهان باد آن را از دستش جدا می‌کند.

هنگامی که فرود آمدند، Naberhaus سعی کرد با استفاده از قابلیت “Find My iPhone” گوشی خود را پیدا کند اما در ابتدا ناموفق بود. ولی در دومین تلاش آی‌فون او پیدا شد. به این صورت که او یک هندست قرض کرد و با آن به گوشی‌اش زنگ زد و خوشبختانه صدای زنگش را شنید. او آن را بین علف‌های بلند پیدا کرد. به‌طور شگفت‌آوری گوشی او نه تنها کار می‌کرد بلکه حتی یک خراش کوچک هم بر نداشته بود.

من واقعا شوکه شده بودم. از خودم پرسیدم آیا خواب می‌بینم؟ آیا این همان گوشی است؟ و بعد گفتم این یک گوشی واقعا جادویی است؛ چطور ممکن است گوشی‌ از ارتفاع ۱۰۰۰ پایی بیافتد و همچنان کار ‌کند.

البته منظور ما این نیست که شما هم جوگیر شوید و از این کارها با آی‌فون‌تان بکنید، اما شاید از این به بعد بیشتر مراقب بالا باشید تا مبادا یک گوشی آی‌فون بر سرتان فرود آید.

نوشته ماجرای سقوط یک گوشی‌ آی‌فون از ارتفاع ۳۰۰ متری! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.