مالک گوگل سه ماهه ۳۱ میلیارد دلار کسب درآمد کرد

آلفابت که در اصل شرکت مادر گوگل محسوب می‌شود با انتشار گزارشی اعلام کرد در فصل مالی گذشته موفقت‌های مالی قابل ملاحظه‌ای را به دست آورده است.
 
در گزارش آلفابت اعلام شد درآمد خالص این شرکت در فصل نخست سال مالی جاری آن ۹.۴ میلیارد دلار بوده است و در مقابل، درآمد غیرحسابرسی شده آن (non-GAAP) به ازای هر سهام ۱۳.۳۳ دلار و در مجموع ۳۱.۱ میلیارد دلار محاسبه می‌شود. به طور میانگین وال استریت پیش‌بینی کرده بود که در این فصل شرکت آلفابت به ازار هر سهام خود ۹.۲۸ دلار و در مجموع ۳۰.۲۹ دلار درآمد کسب کند.
 
 
سود خالص شرکت شامل هزینه‌های ترافیک خرید (TAC) حدود ۲۴.۲۴ میلیارد دلار برآورد شد. پیش‌بینی شده بود که آلفابت این بخش از درآمدهای خود را به ۲۴.۸۱۲ میلیارد دلار برساند که رقم نهایی اندکی بهتر از پیش‌بینی‌های قبلی بود. هزینه‌های ترافیک خریداری شده حدود ۲۴ درصد از درآمدهای تبلیغاتی گوگل را تشکیل داد.
درآمدهای گوگل که از بخش‌های خدمات سازمانی پردازش ابری، نرم‌افزار و محصولات مدیریت داده و … را شامل می‌شود در فصل نخست سال مالی جاری ۳۰.۹۹ ملیارد دلار محاسبه شد. دیگر درآمدهای شرکت شامل لوازم خانگی هوشمند Nest نیز به رقم ۴.۳۵ میلیارد دلار رسید.