مایکروسافت از AMD در نسل بعدی محصولات خود استفاده خواهد کرد

 
مایکروسافت از زمان عرضه اولین دستگاه Surface، از سخت افزار Intel استفاده کرد و منحصراً در خط Surface از این برند بهره برد. انتخاب مایکروسافت واضح بود زیرا اینتل علاوه بر پیوند محکم با مایکروسافت، از بازده انرژی بسیار بهتری نسبت به آنچه که AMD می‌توانست در آن زمان ارائه دهد، برخوردار بود. با این حال، به نظر می‌رسد که AMD بر روی سری Ryzen 3000 خود به اندازه کافی کار کرده باشد تا مایکروسافت را در استفاده از برخی از سخت افزارهای خود (Ryzen 3000H یا U) در دستگاه‌های Surface آینده متقاعد نماید.
 
مایکروسافت در محصولات نسل بعد از اینتل استفاده می‌کند یا AMD؟
در نتیجه مایکروسافت احتمالا Surface Laptop 2 خود را با یک نمایشگر 15 اینچی و سخت افزار AMD بسته بندی خواهد کرد. البته نامشخص است که آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر در نتیجه باید منتظر رونمایی این محصولات باشیم تا ببینیم مایکروسافت چه تصمیمی گرفته است. با این حال، اکنون AMD در کنار اینتل در انتخابات مایکروسافت قرار گرفته است که می‌توان گفت که این موضوع به خودی خود یک اعتبار به حساب می‌آید و قدرتمندی AMD را به تصویر می‌کشد.
 
مایکروسافت به زودی از محصول دو نمایشگری خود نیز رونمایی خواهد کرد که احتمالا این محصول با سخت افزار اینتل ارائه خواهد شد بنابراین می‌توان گفت که مایکروسافت احتمالا رضایت هر دو برند را بدست خواهد آورد. اما باید منتظر باشیم و ببینیم در محصولات مایکروسافت کدام کمپانی‌ها همکاری داشته اند اینتل یا AMD؟