مایکروسافت به دنبال درآمد ۲۰ میلیارد دلاری از خدمات ابری

مایکروسافت که هفته گذشته اعلام کرد به هدف خود برای عرضه یک میلیارد نسخه از سیستم عامل ویندوز ۱۰ تا اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی نمی‌رسد، هم اکنون اظهار داشت که این شرکت همچنان به دنبال توسعه خدمات پردازش ابری در حوزه سازمانی است.
 
مایکروسافت سال  ۲۰۱۵ توضیح داد که خدمات ابری سازمانی در سال مالی ۲۰۱۸ درآمدی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار را برای آنها به همراه می‌آورد. سال مالی مایکروسافت در آن زمان از ژوئیه ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸ ادامه میابد. 
 
روز گذشته در تاریخ ۱۹ ژوئیه این شرکت هم‌زمان با انتشار گزارش مالی مربوط به فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۶ اظهار داشت که در این فصل از این بخش درآمدی بالغ بر ۱۲.۱ میلیارد دلار را به دست آورده است. این رقم از ۱۰ میلیارد دلار فصل قبل بیشتر است و همچنین رشد قابل ملاحظه‌ای را نسبت به ۸ میلیارد دلار مدت مشابه از سال قبل نشان می‌دهد.
 
شرکت مایکروسافت در این بخش از محصولات و خدمات زیر کسب درآمد می‌کند: پلتفرم پردازش ابری Azure، خدمات سازمانی Office ۳۶۵ شامل Exchange Online، SharePoint Online، Skype for Business Onlien، نرم‌افزار جامع Dynamic CRM Online، و سیستم Enterprise Mobility + Security Suit (EMS). لازم به ذکر است که در این بخش درآمدهای حاصل از میزبانی خدمات پردازش ابری و خدمات مشاوره‌ای محاسبه نشده است.