مایکروسافت تولید همه نسخه‌های ویندوز را یکپارچه کرد

شرکت مایکروسافت در نظر دارد گروه مهندسی مربوط به بخش Windows Server را با «گروه ویندوز و دستگاه‌ها» ادغام کند تا بر این اساس تمام نسخه‌های سیستم عامل ویندوز به صورت یکپارچه در یک واحد توسعه یابند.
 
با این تغییرات «اسکات گاتِری» همچنان مدیریت «واحد خدمات ابری و سازمانی» را عهده‌دار خواهد بود و در کنار آن «تِری مایِرسون» مدیریت «گروه ویندوز و دستگاه‌ها» را برعهده خواهد داشت.
 
به گفته منابع آگاه گروه مهندسی Windows Server و گروه مهندسی Remote Desktop Services مایکروسافت به عنوان بخشی از سازمان مایِرسون به فعالیت خود ادامه می‌دهند. با این وجود «مایک نِیل» که هم‌اکنون مدیر گروه مهندسی Windows Server و «براد آندرسون» مدیر گروه Remote Desktop Services همچنان در «گروه خدمات سازمانی و ابری» به فعالیت خود ادامه می‌دهند و مدیریت دیگر گروه‌ها را عهده‌دار خواهند شد.
 
سخنگوی مایکروسافت با تایید مطلب مذکور در این خصوص توضیح داد: «از آنجایی که ما می‌کوشیم سیستم‌های عاملی تولید کنیم تا بهترین تجربه کاربری را از دستگاه‌های کوچک اینترنت اشیا گرفته تا سرورهای بزرگ مبتنی بر خدمات پردازش ابری اختصاصی و عمومی ارایه دهند، گروه Windows Server از گروه خدمات ابری و سازمانی جدا می‌شود تا به گروه ویندوز و دستگاه‌ها بپیوندد. این گروه‌ها هم‌اکنون ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و بر این باوریم که اقدام مذکور به ما کمک می‌کند تا خدمات بهتری در اختیار مشتریان ما قرار دهد و سیستم عامل Windows Server ۲۰۱۶ که پاییز امسال روانه بازار می‌شود، خدمات گسترده تر مبتنی بر فضای پردازش ابری را ارایه دهد».