مایکروسافت دیفندر به‌عنوان بهترین آنتی‌ویروس ویندوز ۱۰ شناخته شد

بر اساس گزارش اخیرا منتشر شده توسط وبسایت AV-TEST، مایکروسافت دیفندر عنوان بهترین ابزار آنتی‌ویروس برای کامپیوترهای شخصی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 10 را کسب کرد. اکنون نرم‌افزار آنتی‌ویروس رایگان مایکروسافت برای دومین سال متوالی عنوان بهترین ابزار امنیتی برای ویندوز 10 را در فهرست وبسایت AV-TEST به خود اختصاص داده است.

AV-TEST یک موسسه مستقل آلمانی است که بر اساس عملکرد نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس ویندوزی در 3 حوزه مختلف شامل کارآیی، توان حفاظتی و قابلیت استفاده به رتبه‌بندی آن‌ها می‌پردازد. مایکروسافت دیفندر در تمامی حوزه‌های سه‌گانه فوق موفق به کسب امتیازات کامل شده است؛ بنابراین این محصول بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس رایگان برای ویندوز 10 به‌شمار می‌رود. گزارش منتشر شده توسط موسسه آلمانی بر اساس نمونه‌های گردآوری شده در ماه‌های جولای و آگوست تنظیم شده است.

نکته جالب‌توجه اینکه مایکروسافت دیفندر تنها نرم‌افزار آنتی‌ویروس نیست که موفق به کسب امتیازات کامل شده است؛ چرا که آنتی‌ویروس‌هایی نظیر Kaspersky، F-Secure، Avira، AhnLab، G Data و McAfee نیز در کنار پکیج امنیتی مایکروسافت موفق به کسب امتیازات کامل و ارائه عملکردی مشابه شده‌اند.

مایکروسافت دیفندر یک ابزار آنتی‌ویروس رایگان است که به‌صورت پیش‌فرض در ویندوز 10 نصب می‌شود. این پدیده بدان معناست که کاربران برای تامین امنیت سیستم‌های خود ناچار به پرداخت هزینه نخواهند بود. ابزارهای آنتی‌ویروس متفرقه دارای امکاناتی نظیر حفاظت آنی در برابر بدافزارها، فایروال یکپارچه و شناسایی عوامل مخرب ناشناخته موسوم به Zero-day هستند. در حال حاضر ابزار آنتی‌ویروس مایکروسافت فاقد تمامی امکانات فوق است؛ بنابراین کاربران در خصوص نیاز خود به خریداری یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس متفرقه و غیر رایگان بایستی شخصا تصمیم‌گیری نمایند.

نوشته مایکروسافت دیفندر به‌عنوان بهترین آنتی‌ویروس ویندوز 10 شناخته شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.