مایکروسافت پیش از وقوع حادثه جلوی آن را می‏گیرد

مهندسان مایکروسافت با مدیران شهر بِلِوو در واشنگتن استراتژی هوشمندی را به‌کار گرفته ‏اند تا میزان جراحات و آسیب‏های احتمالی وارده به دوچرخه ‏سواران و عابران پیاده به حداقل برسد.
 
در این اقدام از سیستم‏ های هوشمند تحلیل ویدئویی استفاده شده است و مایکروسافت از این طریق می‏کوشد پیش از آنکه حادثه رخ دهد، جلوی آن را بگیرد. «فرانز لوونهرز» مدیر برنامه ‏ریزی حمل ‏ونقل بلوو توضیح داد: این سیستم مانند فیلم «گزارش اقلیت» است که سال ۲۰۰۲ میلادی اکران شد. در این فیلم «تام کروز» به‌عنوان نقش اول می‏توانست پیش از وقوع جرایم آنها را متوقف کند.
 
او گفت: «ما در تلاشیم پیش از آنکه هرگونه حادثه شهری رخ دهد، ‏ جلوی آن را بگیریم. سیستم ‏های ما که به کمک مایکروسافت طراحی شده‏ اند به گونه ‏ای عمل می‏کنند که همه اتفاقات را به‌طور دقیق مورد سنجش قرار می‏دهند و از این طریق می‏توانیم پیش از وقوع حادثه و بروز هرگونه آسیب جسمی جلوی آن را بگیریم.»
این پروژه از دوربین‏های خیابانی مخصوص ماموران پلیس کمک می‏گیرد تا با شناسایی جرایم احتمالی، حمل‏ و نقل را در سطح شهر بهینه‌سازی کند و از چراغ‏های ترافیکی در سراسر سیاتل کمک بگیرد تا جلوی اتفاقات مختلف گرفته شود.