مدل جدید مک مینی اپل تا سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد

اگرچه پیش‌تر انتظار می‌رفت که اپل از مدل جدید کامپیوترهای شخصی مک مینی خود طی سال 2022 رونمایی کند؛ اما اکنون انتشار یک گزارش جدید نشان می‌دهد که غول کوپرتینویی عرضه این محصول را به سال آینده میلادی موکول نموده است. این خبر توسط یک تحلیل‌گر مشهور در اوایل وقت روز 11 مارس (20 اسفند ماه) با مخاطبان به اشتراک گذاشته شد.

مینگ چی‌کو با انتشار پستی در توئیتر اعلام کرد که اپل در صدد معرفی مدل جدید مک مینی طی سال 2023 است. شایان به ذکر است که این تحلیل‌گر طی هفته گذشته، پیش‌بینی خود پیرامون سری آینده مک برای سال‌های 2022 و 2023 را رسانه‌ای کرد. وی پیش‌تر ادعا کرده بود که اپل به‌دنبال عرضه مدل جدید و پیشرفته مک مینی و یک نمایشگر خارجی 27 اینچی بدون فناوری مینی LED در اواخر سال 2022 است. اما اکنون این تحلیل‌گر پیش‌بینی قبلی خود را مورد بازنگری قرار داده و ادعا می‌کند که عرضه مدل جدید مک مینی تا سال 2023 به تعویق افتاده است.

بعلاوه مینگ چی‌کو ادعا می‌کند که دستگاه‌های جدید مک پرو و آی‌مک پرو نیز در سال 2023 به بازار عرضه خواهند شد. در حال حاضر جدیدترین مدل مک مینی مجهز به تراشه M1 در کنار ورژن‌های مجهز به پردازنده اینتل در بازار قابل دسترس هستند. بنابراین انتظار می‌رود که مدل نسل آینده مک مینی مجهز به تراشه M2 یا حتی M2 پرو باشد.

یک گزارش اخیرا منتشر شده نشان داد که مک‌بوک پرو 13 اینچی، آی‌مک 24 اینچی و مک مینی از جمله محصولات آینده اپل مجهز به تراشه M2 به‌شمار رفته و هم‌اکنون مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارند. این تراشه جانشین مدل Apple M1 به‌شمار رفته و از پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای مشابه بهره می‌گیرد. با این‌حال کارآیی و بهره‌وری انرژی تراشه جدید در مقایسه با مدل نسل قبلی خود ارتقاء خواهد یافت.

بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل نسل آینده مک مینی از قالب طراحی جدیدی بهره گرفته و بر پایه یک قاب کوچکتر با پوشش مشابه پلکسی‌گلس و الگوی رنگ‌آمیزی 2 رنگ تولید خواهد شد. اگرچه تا موعد عرضه این کامپیوتر شخصی هنوز زمان زیادی باقی مانده است. بنابراین بی‌تردید در آینده جزئیات بیش‌تری پیرامون مدل جدید مک مینی منتشر خواهد شد.

نوشته مدل جدید مک مینی اپل تا سال 2023 عرضه نخواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.