مدیران گوگل هفته گذشته ۱۴ میلیارد دلار ثروتمندتر شدند

بنیانگذاران اصلی گوگل یعنی «لری پِیج» و «سرگی برین» نسبت به سه‌شنبه هفته گذشته 14 میلیارد دلار ثروتمندتر شدند و این اتفاق پس از آن صورت گرفت که شرکت مادر آلفابت اعلام کرد مجموع درآمدهای فصلی آن افزایش یافته است.
از چهارشنبه گذشته پس از انتشار گزارش مالی گوگل مبنی بر کسب درآمد 56 میلیارد دلاری در فصل چهارم سال 2020 میلادی ارزش هر سهام گوگل در بازار بورس آمریکا 9.2 درصد افزایش یافت. بر این اساس غول اینترنتی جهان در فصل پایانی سال گذشته موفق شد مجموع درآمدهای خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش دهد که البته این رقم از پیش‌بینی‌های قبلی کارشناسان کمتر بود.
بر اساس رتبه بندی زمان واقعی نشریه فوربز، ارزش دارایی‌هایی آقای پِیج هفته گذشته 7.1 میلیارد دلار افزایش یافت تا در مجموع به 91.2 میلیارد دلار برسد. پِیج که مدیرعامل پیشین شرکت آلفابت هم محسوب می‌شود هم اکنون هفتمین مرد ثروتمند جهان است. آقای برین نیز طی یک هفته گذشته 6.8 میلیارد دلار ثروتمندتر شد تا ارزش مجموع دارایی‌های او 88.4 میلیارد دلار برآورد شود. که رئیس پیشین هیئت مدیره آلفابت محسوب می‌شود هم اکنون «وارن بافِت» را پشت سر گذاشته است تا هشتمین فرد ثروتمند جهان باشد.